آفتاب

امضای 2یادداشت همکاری اقتصادی بین استان کرمان و ایالت باواریا آلمان

امضای 2یادداشت همکاری اقتصادی بین استان کرمان و ایالت باواریا آلمان

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان و وزیر اقتصاد، رسانه ها، انرژی و فناوری ایالتی باواریا آلمان، 2 یادداشت همکاری اقتصادی امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در این دیدار ضمن قدردانی از اتاق بازرگانی کرمان به منظور تشکیل چنین جلسه ای گفت: این دیدار فرصتی برای استان کرمان و ایالت باواریا آلمان است تا ظرفیت های خود را به صورت متقابل استفاده نمایند.
وی با اشاره به اینکه فرصت های اقتصادی استان آماده ارائه است یادآور شد: استان کرمان به لحاظ برنامه های اقتصادی مورد توجه رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امید قرار دارد.
استاندار کرمان به ظرفیت ها و پتانسیل های استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: استان کرمان در حوزه معادن، کشاورزی، گردشگری، سلامت، انرژی، حمل و نقل و شرکت های دانش بنیان می تواند با ایالت باواریا همکاری کند.
وی گفت: 29 میلیارد دلار پروژه سرمایه گذاری در استان کرمان تعریف شده که آماده واگذاری به کمپانی های خارجی است و فهرست این پروژه ها از سوی اتاق بازرگانی کرمان ارائه خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد 2 یادداشت به زودی اجرایی و عملیاتی شود و از وزیر ایالت باواریا دعوت کرد تا به همراه هیات اقتصادی به استان کرمان سفر کرده و از ظرفیت ها و پتانسیل های این استان از نزدیک بازدید نماید.
رزم حسینی به وجود خط پروازی هواپیمایی ماهان در استان کرمان اشاره کرد و افزود: استان کرمان به هشت منطقه اقتصادی تقسیم و به شرکت های توانمند غیردولتی برای همکاری در توانمندسازی مردم واگذار شده که طرف های خارجی نیز می توانند در این مناطق مشارکت نمایند.
وزیر اقتصاد، رسانه ها، انرژی و فناوری ایالتی باواریا آلمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در استان کرمان نقاط مشابه زیادی در زمینه های اقتصادی، کشاورزی، گردشگری وجود دارد گفت: استاندار کرمان مسیر درستی را در زمینه توسعه پیش گرفته است لذا از وی دعوت می کنیم از ایالت باواریای آلمان بازدید نمایند.
ایلزه آیگنر ، خواستار ارائه لیست شرکت های توانمند استان کرمان برای بررسی فعالیت با آنها از سوی شرکت های توانمند آلمانی شد.
وی ضمن قدردانی از استاندار کرمان برای افزایش همکاری های اقتصادی دو جانبه، تاکید بر رفع موانع و ارائه مشوق های جدید به شرکت های بخش خصوصی آلمان برای سرمایه گذاری در این استان را خواستار شد و همچنین بر تعمیق روابط دوجانبه به ویژه در بخش های اقتصادی تاکید کرد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع نورنبرگ هم با بیان اینکه در شهر نورنبرگ همکاری های منطقه ای بسیاری وجود دارد، گفت: در فعالیت های اقتصادی ما همیشه رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال مد نظر بوده است اما تنها بر روی رشد اقتصادی متمرکز نشده ایم بلکه به فکر رفاه مردم نیز بوده ایم.
مارکوس لوتزج، به فعالیت موفق 2 برند ورزشی معروف دنیا در نورنبرگ اشاره و خاطرنشان کرد: در نورنبرگ اینگونه شرکت ها که به فکر رفاه حال مردم و ایجاد اشتغال هستند، زیاد وجود دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان نیز در آیین امضای این یادداشت همکاری ، گفت: بر اساس این تفاهمنامه اتاق کرمان موظف است بانک اطلاعاتی لازم در زمینه شرایط و نحوه کسب و کار و همچنین معرفی پروژه های سرمایه گذاری در کرمان را با دیدگاه ترغیب به سرمایه گذاری مستقیم در اختیار اتاق نورنبرگ قرار دهد.
سید مهدی طبیب زاده افزود: اتاق بازرگانی و صنایع نورنبرگ نیز موظف شد شرکت های توانمند باواریا را برای راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری در کرمان ترغیب کند.
وی ادامه داد: همچنین این دو مجموعه برای برگزاری نمایشگاه ها، سمینارها، جلسات، میزگردها و دیگر رخدادهای آموزشی در جهت توسعه روابط اقتصادی موافقت کردند تا همکاری هایی در بخش های مدیریت آب، انرژی، فناوری محیطی و سایر زمینه هایی که قابلیت دستیابی به بازارهای جدید وجود دارد، صورت گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان از امکانات و منابع خدادادی بسیار برخوردار است اما تاکنون نتوانسته ایم آن طور که باید از آنها برای توسعه استان و افزایش رفاه حال مردم استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: اکنون به دنبال یک مدل توسعه برای تلفیق منابع طبیعی و دانش روز هستیم که ایالت باواریا توانسته این تلفیق را به شکل مناسبی ایجاد کند و به همین دلیل با این استان ارتباط برقرار شده است.
وی گفت: چندین بار سرمایه گذاران ایالت باواریا را برای بازدید از پتانسیل های کرمان به استان دعوت کردیم و اکنون نیز این تفاهمنامه به امضا رسید تا زنجیره ارزش در کرمان کامل شود.
طبیب زاده بیان کرد: همکاری های دو طرف علمی و گسترده خواهد بود و زمینه های آی تی، حمل و نقل، بهداشت، خودروسازی و... را شامل خواهد شد.
بنابر این گزارش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان و اتاق بازرگانی و صنایع نورنبرگ باواریای آلمان نیز در زمینه ارتقاء کسب و کار و سرمایه گذاری مستقیم، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، باواریا یا بایرن (Bayern) آلمانی، بزرگترین ایالت کشور آلمان و یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که تمام بخش های جنوب شرقی یعنی در حدود 20 درصد مساحت این کشور را تشکیل می دهد.
به لحاظ تاریخی در شمال این ایالت فرزندان فرانک، جنوب شرقی ساکنان قدیمی باواریا و در جنوب غربی افرادی از تبار Bavarian-Swabian ساکن هستند و اکثر ساکنان باواریا هنوز در شهرهای کوچک زندگی می کنند و فقط حدود یک پنجم در شهرهای بیش از 100 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.
کوه های آلپ، جنگل ها، مراتع سرسبز، دریاچه های کوهستانی و رودخانه های پرآب، محیط طبیعی بسیار زیبایی برای این ایالت فراهم کرده اند.
3028 /1596
کد N1426312

وبگردی