آفتاب

مذاکرات دولتمردان لیبی در تونس آغاز شد

مذاکرات دولتمردان لیبی در تونس آغاز شد

تهران - ایرنا - دولتمردان لیبیایی روز دوشنبه مذاکرات دو روزه خود با میانجیگری سازمان ملل را در تونس آغاز کردند تا مساله نزاع قدرت و تهدید تروریست ها در کشورشان را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، اعضای تیم گفت و گوی سیاسی لیبی دسامبر 2015 یک توافقنامه سیاسی را امضا کردند که به موجب آن، دولت وفاق ملی لیبی تشکیل شد.
اما با گذشت 9 ماه از آن زمان، دولت وفاق ملی به رهبری فائز السراج هنوز برای اثبات مشروعیت خود در لیبی تقلا می کند.
پارلمان لیبی که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده، بارها از اعطای رای اعتماد به دولت وفاق ملی خودداری کرده است. دولت مزبور برای رسمیت یافتن به این رای نیاز دارد.
پارلمان لیبی ماه گذشته میلادی بار دیگر به دولت وفاق ملی رای عدم اعتماد داد و آخرین فرصت را در اختیار شورای ریاست جمهوری لیبی به رهبری السراج گذاشت تا کابینه جدیدی را معرفی کند.
در همین حال، مذاکرات امروز (دوشنبه) در تونس در حالی آغاز شد که نیروهای وفادار به دولت وفاق ملی لیبی با مقاومت سختی از سوی عناصر داعش در شهر ساحلی سرت رو به رو هستند.
داعش شهر سرت زادگاه معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی را ژوئن 2015 اشغال کرد و نیروهای طرفدار دولت این کشور چندی پیش عملیات آزادسازی این شهر را آغاز کردند.
اشغال سرت از سوی داعش، این نگرانی را به وجود آورد که تروریست ها از این شهر به عنوان سکوی پرشی برای انجام حملات خود در اروپا استفاده کنند.
در همین حال، حمایت ملی از دولت وفاق ملی لیبی، مساله ای حائز اهمیت برای برقراری ثبات در این کشور و مقابله با داعش تلقی می شود.
داعش از ناآرامی و هرج و مرج در لیبی برای محکم کردن جای پای خود در این کشور بهره گرفته است.
خاورم**9109**1856
کد N1426273

وبگردی