آفتاب
سومین روز لیگ بازی های رایانه ای؛

رقابت نزدیک گیمرها و اوج هیجان در لیگ بازی های رایانه ای

رقابت نزدیک گیمرها و اوج هیجان در لیگ بازی های رایانه ای

تهران - ایرنا - لیگ بازی های رایانه ای ایران امسال با اضافه شدن چند بازی بیشتر و پس از سه روز هیجان با شناخت فینالیست ها در برخی از بخش های در حال پیگیری است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، لیگ بازی های رایانه ای ایران از سال گذشته با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای آغاز به کار کرده که امسال نیز همانند سال گذشته با وسعت بیشتری از روز صبح شنبه 13 شهریور کار خود را آغاز کرده است.
امسال بر خلاف سال گذشته چهار بازی ایرانی به جمع بازی های لیگ اضافه شده است و دو هزار نفر گیمر در هشت عنوان بازی مختلف ازجمله، مسابقات «فیفا» و «pes»، «کلش رویال» و «کانتر» و چهار بازی با کیفیت ایرانی با نام «سلحشوران»، «ارتش های فرازمینی»
، «تیکاف 3» و «مبارزان خلیج عدن» حضور دارند.
این مسابقات بر اساس رشته ها و کنسول های مختلف به ترتیب در روزهای مختلف برگزار می شود تا فینالیست ها در هر رشته مشخص شوند و در روزهای پایانی مسابقات جذاب فینال با حضور علاقه مندان برگزار شود.
بنا بر اعلام مسئولان برگزار کننده همه جوایز نقدی و هزینه اعزام بازیکنان رشته های مختلف به لیگ جهانی پاریس از طرف بنیاد ملی بازیهای رایانه ای پرداخت می شود که جایزه نقدی مبلغ 10 میلیارد ریال به نفرات برتر است.
این مسابقات یک هفته ادامه دارد و روزهای آخر، فینال مسابقات با حضور علاقه مندانی که برای تماشا و تشویق گیمرها جمع می شوند برگزار خواهد شد.
بنا بر این گزارش، در روز اول فینالیست های رشته FIFA با کنسول ps3 مشخص شدند و نوید برهانی و وحید رفیعی به فینال رسیدند. برهانی در سال 2014 عنوان قهرمان جهان را کسب کرده است.
در روز دوم مسابقات لیگ بازیهای رایانه ای ایران که ادامه مسابقات «فیفا» و« pes» برگزار شد، که در رشته «فیفا» با کنسول xbox 3605 32 نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند. در این مرحله منتخبین شهرستان ها نیز به مسابقه پرداختند و کورش کرم بخشی، سیامک اسحاقی، فراز عبدالله زاده، وحید رفیعی و احسان اصلانی به مرحله پایانی راه یافتند.
همچنین مسابقات pes روی کامپیوتر و همچنین pes بر کنسول ps4 هنوز ادامه دارد و نفرات نهایی مشخص نشده اند.
امسال با توجه به حمایت حامیان اصلی حوزه بازی مراسم لیگ با استقبال بسیار گسترده ای مواجه شد و یک هفته جذاب و پر هیجان در برج میلاد رقم زده است تا 19 شهریور با شناخت برگزیده ها در بخش های مختلف به کار خود پایان دهد.
بازیکنان در سنین مختلف از شهرهای مختلف گردهم آمده اند و هر چه به پایان لیگ نزدیگتر می شویم هیجان این بازی ها بیشتر می شود.
فراهنگ**9246**1027
کد N1425944

وبگردی