آفتاب
گودرزی در نشست مجلس تضعیف روحیه المپیکی ها را رد کرد:

باید گوشمان را به شنیدن اعداد عادت بدهیم/در المپیک ناداوری بود

باید گوشمان را به شنیدن اعداد عادت بدهیم/در المپیک ناداوری بود

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه وضعیت نتایج کاروان المپیکی کشورمان در مقایسه با ۱۵ دوره گذشته بهتر بوده است، گفت: تعداد و رنگ مدال‌های کسب شده از سوی ورزشکاران نشان‌دهنده این امر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود گودرزی، در نشست مجلس با المپیکی‌ها گفت: مقام معظم رهبری نسبت به این مهم در سخنانشان اشاره کردند و در دیدار هفته دولت به بنده فرمودند به ورزشکاران ابلاغ کنید که ما قدردانشان هستیم و خوشبختانه رسانه‌ها نیز این پیام را خیلی خوب به گوش همه رساندند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه پیش بینی‌های مختلفی در خصوص دستیابی به مدال در المپیک ریو انجام شده بود، اظهارکرد: میانگین مدال‌های به دست آمده تا پایان ۱۵ دوره المپیک برگزار شده، کسب ۴ مدال را مشخص می کرد و تحلیل‌ها تکرار ۱۲ مدال المپیک لندن را نشان نمی‌داد.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کرد در المپیک لندن جهش ورزشی رخ داد، گفت: بهمن ماه سال گذشته در این خصوص صحبت کردم ولی متأسفانه بخش دوم صحبت‌هایم به درستی در رسانه‌ها منعکس نشد زیرا عنوان کردم که به نظر شخصی خودم میانگین کسب مدال کاروان المپیکی کشورمان ۸ مدال خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برخی نسبت به سخنان مطرح شده انتقاد داشته و چنین اظهارنظری را موجب تضعیف روحیه ورزشکاران دانستند، اظهارکرد: باید ذائقه شنوایی‌مان را بر اساس اعداد و ارقام عادت دهیم و امیدواری بیش از حد ندهیم؛ البته این مهم به معنای القای یأس و ناامیدی در جامعه نیست بلکه باید بر اساس منطق و علم صحبت کرد.

رشد ۲ برابری کسب مدال در مسابقات بین المللی
گودرزی با بیان اینکه حرکت رو به رشدی در عرصه ورزش انجام شده و تعداد کسب مدال‌ در مسابقات بین المللی مختلف در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ دو برابر شده است، تصریح کرد: خوشبختانه در عرصه ورزش همگانی نیز موفقیت خوبی بدست آمده است؛

می‌توان اذعان کرد در پایان سال ۹۲ کمتر از ۱۰ درصد به ورزش همگانی اهتمام داشتند اما امروزه این رقم به ۲۱ درصد افزایش داشته است که نشان‌دهنده فعالیت ۱۶ میلیون نفر در عرصه ورزش است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳، سه میلیون نفر در حوزه ورزش قهرمانی فعال بودند، ادامه داد:خوشبختانه این رقم به  ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش داشته است.

ناداوری ها مدال‌های خوش‌رنگ را از دست ورزشکاران ایرانی ربود

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ناداوری ها باعث شد مدال‌های خوش‌رنگ از دست ورزشکاران ایرانی ربوده شود، افزود: مافیای جهانی اجازه نمی‌دهد کشوری در یک رشته ورزشی بیش از ۲ مدال در آن رشته به دست بیاورد.

گودرزی با بیان اینکه در این دوره از بازی‌های المپیک یک بانوی ایرانی توانست رکورد شکنی کند، گفت: این رخداد نشان دهنده وجود ظرفیت مناسب در بین بانوان بوده و بیانگر امکان حضور دختران ایرانی با رعایت ارزش‌های دینی در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی در ادامه افزود: در اخذ سهمیه ورود به المپیک نیز ورزشکاران ایرانی رکورد شکستند و توانستند ۶۳ سهمیه بدست بیاورند؛ این رقم در دوره المپیک گذشته ۵۳ سهمیه بود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برای اولین بار تیم داوری فوتبال ایران در فینال بازی‌های المپیک اقدام به قضاوت کرد، گفت: این اتفاق نشان‌دهنده رشد در عرصه داوری کشورمان است.

گودرزی ضمن اشاره به اینکه در کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس اعتبار یک فدراسیون به اندازه اعتبار وزارت ورزش و جوانان است، تصریح کرد: می‌توان در مثالی دیگر بیان کرد کشور انگلستان ۳۵۰ میلیون پوند برای آمادگی کاروان المپیکی خود طی ۴ سال گذشته هزینه کرد و توانست جایگاه خوبی در مسابقات به دست بیآورد.

لزوم توجه به عرصه ورزش در برنامه ششم توسعه
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و فراکسیون ورزش مجلس می‌توانند کمک شایانی به رشد و توسعه ورزش کنند، افزود: بودجه ورزش کفاف هزینه‌های این عرصه را نمی‌دهد و برای برگزاری اردوها، اعزام تیم های ورزشی و حتی پشتیبانی مناسب با مشکل روبرو هستیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ضرورت دارد در برنامه ششم توسعه احکام مناسبی برای رشد و توسعه ورزش مد نظر قرار گرفته بگیرد، گفت: ورزش به افزایش نشاط جامعه کمک می‌کند و باید در برنامه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: از حمایت همه جانبه مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم.

کد N1425934

وبگردی