آفتاب
قائم مقام مدیرعامل بانک قوامین:

قانون عملیاتی بانکداری بدون ربا یکی از قوانین مترقی کشور است

قانون عملیاتی بانکداری بدون ربا یکی از قوانین مترقی کشور است

خرم آباد - ایرنا - قائم مقام مدیرعامل بانک قوامین از قانون عملیاتی بانکداری بدون ربا به عنوان یکی از قوانین مترقی در کشور نام برد.

به گزارش ایرنا حمیدرضا نجف پور روز دوشنبه در آیین تودیع ومعارفه مدیرشعب بانک قوامین استان لرستان در خرم آباد اظهار کرد: در سیاست کلان نظام وظایفی از جمله توزیع هوشمندانه و عالمانه سرمایه های موجود دربانک ها برای راه اندازی کسب و کار حلال توسط مردم برعهده سیستم بانکداری نهاده شده است.
وی افزود: از جمله وظایف بانک های اسلامی ، تخصیص منابع به بخش های مختلف اقتصادی بوده که اقتصاد مقاومتی هم به تبع آن اتفاق می افتد لذا باید بانکداری بدون ربا را ترویج کنیم.
قائم مقام مدیرعامل بانک قوامین بیان کرد: بانک قوامین درمیان بانک های کشور رتبه ششم را با سرمایه610 هزارمیلیارد ریال و بیش از 6میلیون نفر سرمایه گذاراست.
نجف پور اضافه کرد: سند تحول نظام بانکی قوامین با الهام از اسناد بالا دستی از جمله سند اقتصاد مقاومتی ودیگر اسناد اقتصادی کشور و با تدبیر فرمانده ناجا و به منظور عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری درسال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل تهیه و تدوین شده است.
به گفته وی یکی از مولفه های جدی اقتصاد مقاومتی ، مردمی سازی اقتصاد است و رفاه و عدالت اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده ازارکان اصلی مولفه های اقتصاد مقاومتی به شمارمی آید.
قائم مقام مدیرعامل بانک قوامین اظهار کرد: بانک های تکلیف سنگینی برای جلوگیری از اقتصاد سوری در کشور داشته و اگر درکشور این مدل از اقتصاد شکل بگیرد بانک ها مقصربوده لذا بانک ها باید با استفاده از خصوصیات اقتصاد اسلامی توسعه کسب و کار حلال در جامعه را رواج دهند.
نجف پور ادامه داد: مولفه بانکداری اسلامی امروز درکشور ما مظلوم واقع شده و با وجود داشتن 33 قانون مصوب و با وجود تلاش های بسیار همچنان اقدامات خوبی درباره اجرای این قانون انجام نشده است.
وی بیان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی سیاست های 24گانه ابلاغی مقام معظم رهبری به چند بخش به طور کلیدی توجه شده که بانک ها می توانند در مدل اقتصاد مقاومتی برای ایجاد اقتصاد رفاه وامنتی اجتماعی نقش آفرینی کنند.
وی ادامه داد: در سیاست های اقتصاد مقاومتی به بحث تولید واشتغال در صنایع خرد وحمایت از معیشت خانوار توجه جدی شده ویکی ازموئلفه های این سایست است که بانک قوامین نیز در این راستا فعالیت خود را با حمایت از بنگاه های کوچک وراکد در استان ها آغاز کرده است.
در این آیین روح الله بهمنی به عنوان مدیرکل بانک قوامین استان لرستان معرفی و از زحمات مدیر کل سابق این بانک تجلیل شد.
7273/ 6001/6060
کد N1425555

وبگردی