آفتاب

تامین نقدینگی، کنترل واردات و پرداخت معوقه ها، سه خواسته فعالان صنعتی از دولت

تامین نقدینگی، کنترل واردات و پرداخت معوقه ها، سه خواسته فعالان صنعتی از دولت

تهران- ایرنا- عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، تامین نقدینگی در قالب پرداخت تسهیلات، کنترل واردات کالاهای صنعتی که در داخل کشور تولید می شود از طریق اعمال تعرفه های وارداتی و پرداخت مطالبات معوق را سه خواسته فعالان صنعتی از دولت برشمرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمد خادمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید محمدرضا مقدم معاون پژوهشی و فناوری وزارت نفت و خبرنگاران از شرکت صنایع تجهیزات صنعت نفت ایران، افزود: اکنون سیستم بانکی اعم از دولتی و خصوصی همکاری مناسبی در زمینه تامین اعتبار با فعالان بخش خصوصی ندارند.
وی مطالبات شرکت صنایع تجهیزات صنعت نفت ایران از دولت را 400 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: 50 درصد این مطالبات مربوط به سه سال گذشته است.
مدیر عامل شرکت صنایع تجهیزات صنعت نفت ایران واردات کالاهای صنعتی مشابه آنچه در داخل تولید می شود را یکی از مشکلات تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و بیکاری به وجود آمده در کشور، دولت نباید اجازه بدهد این اقلام از دیگر کشورها وارد شود.
وی با بیان این که وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی اصلی تعیین تعرفه های گمرکی است، ادامه داد: برای واردات این اقلام تعرفه های وارداتی تعیین شده که بسیار پایین است.
این فعال صنتعتی اظهار داشت: به عنوان نمونه برای واردات تجهیزات سر چاهی صنعت نفت، تعرفه هایی حدود پنج درصد اعمال می شود.
عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران مدعی شد که در فازهای 12، 14، 19، 20 و 21 پارس جنوبی کل اقلامی که در داخل تولید می شود، از خارج وارد شده است.
اقتصام**9189**َ2025
کد N1425547

وبگردی