آفتاب

یک مسئول وزارت آموزش و پرورش: سنت های گذشته و مدرن تعلیم و تربیت را تلفیق کنیم

یک مسئول وزارت آموزش و پرورش: سنت های گذشته و مدرن تعلیم و تربیت را تلفیق کنیم

یزد - ایرنا - مدیر کل فرهنگی و هنری اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش بر توجه به سنتهای مدرن در عرصه تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: باید با تلفیق سنتهای گذشته و امروزی به تربیت مدرن ورود پیدا کنیم.

به گزارش ایرنا مهدی علی اکبر زاده روز دوشنبه در آیین آغاز بکار نخستین دوره متمرکز آموزشی و مهارتی مدیران اردوگاههای دانش آموزی سراسر کشور در یزد افزود: اکنون باید بیش از هر زمان دیگر در زمینه تربیت فرزندان این مرز و بوم تلاش کرد.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین و موثرترین فضای پرورشی و آموزشی در نظام تعلیم و تربیت فضاهای اردوگاهی است افزود: اردوگاها کمتر از یک کلاس درس نیستند زیرا برخی از ویژگی های آنها منحصر به فرد هستند.
وی تصریح کرد: در دنیا امروزی دانش آموزان با توجه به پیشرفت علم و فن آوری با یکسری از مشکلات و مسائل روبرو هستند که نباید در این زمینه درنگ کنیم.
مدیر کل فرهنگی و هنری اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدیران اردوگاها باید به مطالعه اهمیت بدهند و خود را به علم روز مجهز نمایند اظهار داشت: جوامعی موفق و پیروز بودند که در سایه اراده فردی تلاشهای زیادی نمودند زیرا اراده فردی موجب تشکیل گروه می شود.
وی تصریح کرد: باید دانش آموزان را به گردشگری ایرانی سوق بدهیم و هویت ایرانی اسلامی را به آنها بیشتر بشناسانیم، خیلی از جاذبه ها در کشور ما است که از آنها آگاهی نداریم و باید این جاذبه ها را به دانش آموزان معرفی کنیم.
علی اکبر زاده افزود: باید فضای کسب و کار ، تولید و در آمدزایی دانش آموزان در فضای اردوگاهی را مهیا و شعار اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.
در این همایش سه روزه 300 نفر از مدیران و روسای اردوگاههای دانش آموزی سراسر کشور حضور دارند و در آن ضمن انتقال تجربیات، در زمینه اردوگاههای دانش آموزی بحث و تبادل نظر خواهد شد.
2088/ 6197
کد N1425426

وبگردی