آفتاب

لازمه توسعه سیاسی وجود احزاب قانونمند و فعال در جامعه است

لازمه توسعه سیاسی وجود احزاب قانونمند و فعال در جامعه است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی گفت: لازمه توسعه سیاسی در کشور وجود احزاب قانونمند، پایدار و فعال است از این رو برای دست یابی به این مهم، چاره جز گسترش احزاب نیست.

علی جزندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اهداف دولت برای اینکه بتواند توسعه سیاسی را بیش از پیش رونق دهد، گسترش احزاب شناسنامه دار است، در این راستا باید افرادی که می خواهند فعالیت سیاسی انجام دهند در قالب احزاب ساماندهی شوند.
وی ادامه داد: بر این اساس وزارت کشور و کمیسیون ماده 10 قانون احزاب، تلاش می کنند افرادی که تمایل دارند در قالب حزب فعالیت کنند مجوز های مربوط به این امور را اخذ کنند.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، تعداد احزاب مجوز دار در استان 100 درصد نسبت به دولت قبل افزایش داشته است، گفت: در حال حاضر 30 حزب مجوز دار در استان وجود دارد که از این تعداد 16 حزب سیاسی و 14 حزب صنفی است.
وی یادآور شد: دفاتر فرعی احزاب در شهرستان های قاینات، نهبندان، طبس، بیرجند ، سرایان و بشرویه نسبت دیگر دفاتر استان فعالیت بیشتری دارند.
وی گفت: خانه احزاب، تشکلی است که می تواند از فعالیت های احزاب و گروه های سیاسی در استان حمایت کند و درصورتی که مشکلی ایجاد شود حمایت های لازم را از آنها داشته باشد.
جزندری ادامه داد: رایزنی های لازم با احزاب شناسنامه دار استان انجام شده تا بر اساس اساسنامه خانه احزاب کشور، پنج حزب درخواست خود برای تاسیس خانه احزاب استان را ارائه دهند که پس از فرآیند اداری این تشکل در استان راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه خانه احزاب یک نهاد و موسسه ای است که می تواند به رونق و توسعه احزاب کمک و فعالیت آنها را هدفمند کند گفت: وجود خانه احزاب موجب می شد افرادی که فعالیت حزبی دارند شناخته شده باشند.
مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی افزود: وجود خانه احزاب در استان باعث می شود فعالیت احزاب مورد حمایت قرار گیرد و آنها بتوانند نیز کارهایشان را به بهترین نحو انجام دهند.
جزندری با اشاره به اینکه اگر می خواهیم به توسعه در کشور دست پیدا کنیم چاره جز گسترش احزاب نداریم گفت: وجود حزب موجب می شود افرادی که می خواهند در عرصه انتخابات رقابت کنند بر اساس چارچوب حزب، برنامه ها و شعارهای خود را ارائه دهند و نسبت به آنها نیز پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: هر کشوری که توانسته به توسعه دست یابد از طریق گسترش احزاب سیاسی بوده زیرا احزاب میانجی بین مردم و دولت هستند که نقش تعادل بخشی را ایفا می کنند.
6054
کد N1425171

وبگردی