آفتاب
در سفر مشاور نخست وزیر پاکستان به مسقط انجام شد

تاکید پاکستان و عمان بر تقویت روابط و همکاری های دوجانبه

تاکید پاکستان و عمان بر تقویت روابط و همکاری های دوجانبه

اسلام آباد - ایرنا - 'سرتاج عزیز' مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی که بنا به دعوت 'یوسف بن علوی' وزیر امور خارجه عمان، به مسقط سفر کرده است، علاوه بر رایزنی های دوجانبه و منطقه ای با مقام های این کشور، ساختمان سفارت جدید پاکستان در مسقط را نیز افتتاح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، سرتاج عزیز و یوسف بن علوی با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه تاریخی و بنیادی دو کشور، تعهد دولت های دو طرف را برای تقویت همکاری ها در زمینه های گوناگون مورد تاکید قرار دادند.
سرتاج عزیز در این ملاقات، از یوسف بن علوی برای سفر به اسلام آباد دعوت کرد که مورد استقبال طرف عمانی قرار گرفت.
پیش از این دیدار، سرتاج عزیز در سخنرانی در یکی از موسسات دیپلماتیک مسقط، مطالبی را درخصوص تاکید نخست وزیر پاکستان بر ضرورت تقویت روابط با همسایگان این کشور مطرح کرد. به لحاظ جغرافیایی، عمان نزدیک ترین کشورهای عربی حاشیه دریای عمان به پاکستان است.
سرتاج عزیز همچنین دردیدار با وزیر دفاع عمان، درخصوص روابط دفاعی و امنیتی دو کشور با وی گفت و گو تبادل نظر کرد.
یکی دیگر از برنامه های سفر دو روزه مشاور نخست وزیر پاکستان به عمان، سخنرانی در یک سمینار تجارت و سرمایه گذاری با حضور تجار، سرمایه گذاران و مسئولان و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع عمان بود.
حدود 250 هزار شهروند پاکستانی در عمان مشغول به کار هستند که طبق گزارش وزارت امور خارجه پاکستان، این تعداد نیروی کار پاکستانی در عمان، در سال مالی گذشته، 819 میلیون دلار ارز وارد پاکستان کردند.
شرکت های هواپیمایی پاکستان در هفته 26 پرواز میان این کشور و عمان انجام می دهند و یکی از بانک های بزرگ پاکستان (حبیب بانک) هم دارای هفت شبعه در شهرهای مختلف عمان است.
آساق**1723
کد N1425102

وبگردی