آفتاب
سرمربی تیم ملی فوتسال:

همه حواس‌ها به فوتبال است/ افتخاری بیشتر به ما سر می‌زند

همه حواس‌ها به فوتبال است/ افتخاری بیشتر به ما سر می‌زند

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با گلایه از عدم توجه کافی به این تیم قبل از جام جهانی فوتسال، گفت: باید قبول کنیم که همه حواس‌ها به فوتبال است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در حالی این هفته برای حضور در مسابقات جام جهانی عازم کلمبیا می‌شود که هنوز بعضی از مشکلات از جمله سالن تمرین و لباس ملی پوشان پابرجاست. همچنین برگزاری دو بازی حساس تیم ملی فوتبال ایران با قطر و چین باعث شده تا توجهات بیشتر به فوتبال معطوف باشد تا فوتسال. این موضوع ناراحتی و گلایه سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال را در پی داشت.

ناظم الشریعه درباره روند آماده سازی تیم ملی، بازی تدارکاتی در کلمبیا، جلسه با علی کفاشیان و نحوه صعود به مراحل بالاتر جام جهانی گفتگویی را انجام داد که مشروح صحبتهایش با رادیو ورزش در زیر می‌آید:

* آقای ناظم الشریعه! دلیل عدم برگزاری مسابقات تدارکاتی مناسب برای تیم ملی فوتسال در این مدت چه بود؟ آیا فدراسیون فوتبال در این بخش کوتاهی کرده است؟

- خیلی نمی‌توان فدراسیون را مقصر دانست. لیگ فوتسال ما بدموقع شروع شد. می‌توانستیم لیگ را زودتر شروع کنیم تا برنامه‌هایمان با تیم‌های اروپایی هماهنگی بیشتری داشته باشد.

* شما از عباس ترابیان رئیس کمیته فنی فوتسال خواسته‌اید که قبل از جام جهانی با کلمبیا بازی کنید؟

- خیر، با کلمبیا نه. درخواست ما این بود که در کلمبیا و قبل از شروع مسابقات جام جهانی یک دیدار دستگرمی برای هماهنگی بیشتر بازیکنان با یکی از تیم‌ها داشته باشیم. برای پرواز به کلمبیا نزدیک به ۳۶ ساعت پرواز داریم و اگر بازیکنان خیلی از پرواز خسته باشند، این بازی دستگرمی را هم برگزار نمی‌کنیم. ضمن اینکه اگر ان شاءالله به مراحل بالاتر جام جهانی صعود کنیم، کلمبیا در مسیر صعودمان قرار دارد و برای همین نمی‌توانیم ابا این تیم قبل از شروع مسابقات به صورت تدارکاتی بازی کنیم.

* در این مدت که آقای افتخاری از کمیته فوتسال به باشگاه استقلال رفته است، چه کسی بر کارهای تیم ملی نظارت کرده است؟

- جالب است که بگویم آقای افتخاری از زمانی که به استقلال رفته، بیشتر سر تمرین تیم ملی حاضر شده و به ما سر زده است! ما هر مسئله ای داشته باشیم به ایشان مراجعه می‌کنیم. البته علی کفاشیان و محمدرضا ساکت هم پیگیر کارهای ما هستند. حتی روز گذشته به همراه علی صانعی جلسه ای با علی کفاشیان داشتیم تا مشکلات را رفع کنیم. آقای کفاشیان دیروز سه ساعت برایمان وقت گذاشت.

* وقت گذاشتن برای تیم ملی در حالی که این تیم در آستانه اعزام مشکل سالن و لباس دارد، چه سودی می‌تواند برایتان داشته باشد؟

- اتفاقا یکی از مسائلی که با آقای کفاشیان صحبت کردیم، همین موضوع بود که تا حدودی هم حل شد.

* آیا الان زمان حل این مشکلات است؟

- باید قبول کنیم که در شرایط فعلی همه حواسها به فوتبال است. حتی رسانه ملی هم بیشتر حواسش به فوتبال است. قصد ندارم فوتبال را با فوتسال قیاس کنم ولی شرایط اینطور است و ما هم آنرا پذیرفته‌ایم.

* یعنی شما هم به عنوان نفر اول تیم ملی فوتسال ایران چنین چیزی را پذیرفته‌اید؟

- ما راهی جز این نداریم. گاهی اوقات «اهم فی الاهم» می‌شود. دوست داریم توجه ویژه‌ای به تیم ملی فوتسال باشد. چه کسی از توجه بدش می‌آید ولی ما با این شرایط کنار آمده‌ایم.

* اگر شما با این شرایط کنار آمده‌اید که وای به حال کسانی که از دور فوتسال را پیگیری می‌کنند.

- باید بگویم تعداد فوتسالی‌ها در ایران از فوتبال بیشتر است. چیزی حدود ۲۰ میلیون نفر در ایران فوتسال بازی می‌کنند. در مدارس و ادارات برای ورزش کردن اولین کاری که می‌کنند این است که یک سالن می‌گیرند تا فوتسال بازی کنند. قطعا اقبال عمومی از فوتسال بیشتر است. الان هم بحث پذیرفتن نیست. همه دوست دارند امکانات بیشتری بگیرند ولی قبول کنیم در این چند روز همه چیز معطوف به بازی تیم فوتبال ایران با چین است. چند روز پیش هم میزبان قطر بودیم و تمام بخشهای فدراسیون فوتبال مشغول آن بازی بودند.

* ارزیابی‌تان از جام جهانی فوتسال چیست؟ در این مسابقات دنبال چه رتبه‌ای هستید؟

- انتظارات از تیم ملی فوتسال بالا رفته است. الان هم نمی توانیم بگوییم امکانات ما زیاد یا کم است. ما می‌رویم که خوب فوتسال بازی کنیم. اگر در این مدت با تمرکز کار کنیم می توانیم صعود خوبی داشته باشیم. اگر از مرحله گروهی به عنوان تیم اول یا دوم صعود کنیم، در مرحله بعد احتمالا با تایلند یا مصر مواجه خواهیم شد. اگر در آن مرحله هم موفق شویم، در گام بعد به احتمال زیاد به کلمبیا می‌خوریم. هرچند کلمبیا ما را در دوره گذشته حذف کرد ولی در مسابقات گرندپری توانستیم این تیم را با چهار گل شکست بدهیم و شرایط روحی ما بهتر است آنهاست. با شکست کلمبیا هم در جمع چهار تیم خواهیم بود. همه چیز دست خودمان است.

کد N1424948

وبگردی