آفتاب

تاکتیک جدید چینی‌های مقابل ایران/انجام تمرین در زمین کاملا خیس

تاکتیک جدید چینی‌های مقابل ایران/انجام تمرین در زمین کاملا خیس

شن یانگ - ایرنا - تیم ملی فوتبال چین به منظور داشتن آمادگی برای انجام بازی در هوای بارانی، شب گذشته (یکشنبه) در زمین چمن ورزشگاه المپیک شهر شن یانگ که تعمدا خیس شده بود، تمرین کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به شن یانگ، دست اندرکاران و کادر فنی تیم ملی فوتبال چین ساعتی قبل از شروع تمرین ملی پوشان این کشور دستور دادند که بخش های وسیعی از زمین با فواره های مصنوعی خیس شود تا ملی پوشان این کشور آمادگی بازی در هوای بارانی را داشته باشند.
ظاهرا اداره هواشناسی شهر شن یانگ احتمال ریزش باران در روز مسابقه را داده و امکان دارد این شهر در تاریخ برگزاری مسابقه همانند روزهای قبل شاهد بارش شدید باران باشد.
ورزشگاه المپیک شهر شن یانگ، همان مکانی است که قرار است فردا سه شنبه دو تیم ملی فوتبال ایران و چین دومین بازی خود از مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه را در آن برگزار کنند.
گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست که «گائو هونگبو» همراه با کادر فنی تیم ملی فوتبال چین بر انجام این کار نظارت کامل داشت و پس از اطمینان از خیس شدن کامل زمین فرمان شروع تمرین را صادر کرد.
چینی ها برای خیس کردن زمین، از همان شیوه ای استفاده می کردند که معمولا برای آبیاری چمن ورزشگاه ها استفاده می شود.
البته حضور خبرنگاران داخلی و بویژه خبرنگاران ایرانی در محل تمرین ملی پوشان چین فقط برای 15 دقیقه اول میسر شد و همین مدت زمان کافی بود تا تاکتیک سرمربی چین برای خبرنگاران رو شود.
شن یانگ مرکز استان لیائونینگ در شمال شرق چین و بزرگترین شهر آن است که طی روزهای اخیر هوای کاملا ابری داشت و ظاهرا این شرایط آب و هوایی برای روزهای آینده نیز ادامه دارد.
تیم ملی فوتبال ایران که صبح شنبه وارد این شهر شد عصر همان روز به دلیل بارش شدید باران نتوانست تمرین کند و به همین خاطر کادر فنی انجام تمرینات سبک را در داخل سالن ورزشی هتل محل اقامت تیم در دستور کار قرار دادند.
با این حال تیم ایران فقط عصر دیروز (یکشنبه) در زمین شماره 2 ورزشگاه المپیک شن یانگ تمرین کرد اما قرار است امشب در زمین اصلی تمرین کند.
تیم های ملی فوتبال ایران و چین همراه با ازبکستان، کره جنوبی، سوریه و قطر در گروه اول مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه حضور دارند.
تیم ایران بازی اول را برابر قطر با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید اما تیم چین مقابل کره جنوبی در شهر سئول متحمل شکست 3 بر 2 شد.
آساق**1597
کد N1424839

وبگردی