آفتاب

حمله یک گروه به کمیساریای عالی سریلانکا در مالزی

حمله یک گروه به کمیساریای عالی سریلانکا در مالزی

کوالالامپور – ایرنا – 'ابراهیم صاحب انصار' کمیساریای عالی سریلانکا در مالزی یکشنبه شب توسط گروهی از افراد در فرودگاه بین المللی کوالالامپور مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، حمله به کمیساریای عالی سریلانکا در مالزی در حالی انجام شد که گروهی تظاهرات کننده نیز روز جمعه در اعتراض به حضور 'ماهیندا راجاپاکسا' رییس جمهوری سابق سریلانکا در اجلاس احزاب آسیایی در کوالالامپور مالزی با پلیس درگیر شدند.
'ماهیندا راجاپاکسا' 71 ساله سیاستمدار سریلانکایی و نخست ‌وزیر سریلانکا از سال 2004 تا سال 2005 و رییس‌ جمهوری این کشور از سال 2005 تا ژانویه سال گذشته میلادی بود.
وی به پاکسازی قومی در طول جنگ داخلی در برابر قوم تامیل در سریلانکا متهم است.
پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی سریلانکا حدود 20 روز پیش 'نعمل راجاپکسا' فرزند ارشد وی را نیز به اتهام پولشویی دستگیر کرد.
پس از این جریان یکشنبه شب نیز کمیساریای عالی سریلانکا در مالزی توسط یک گروه از مردم در فرودگاه بین المللی کوالالامپور مورد حمله قرار گرفت.
به نوشته روز دوشنبه تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز'، وزارت امور خارجه سریلانکا در بیانیه ای، این اقدام و حرکت خشن را 'به شدیدترین لحن' محکوم کرد.
بنابراین گزارش، کمیساریای عالی سریلانکا در کوالالامپور در حال هماهنگی با مقامات مجری قانون در مالزی و سایر مقامات محلی برای شناسایی عاملان این حمله و کمک به تحقیقات است.
وزارت امور خارجه سریلانکا اعلام کرد تمام اقدامات لازم را در این زمینه از طریق کانال های دیپلماتیک انجام خواهد داد.
'ابراهیم صاحب انصار' هنگام بازگشت وزیر صنایع اولیه سریلانکا که به همراه رییس جمهوری سابق این کشور در اجلاس احزاب آسیایی در کوالالامپور حضور داشت، به فرودگاه رفته بود.
'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی نیز این حمله را تایید کرد و گفت که پلیس در حال حاضر در حال ردیابی عاملان این حمله است.
آساق**1611
کد N1424819

وبگردی