آفتاب

راههای ارتباطی زمینی داعش با ترکیه قطع شد

راههای ارتباطی زمینی داعش با ترکیه قطع شد

آنکارا - ایرنا - رسانه های ترکیه یکشنبه شب از پاکسازی مواضع گروه تروریستی – تکفیری داعش در منطقه الراعی سوریه و قطع راههای ارتباطی این گروه با مرز ترکیه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در خاک سوریه بعدازظهر روز گذشته شروع شد و تانکهای ترکیه وارد چوبانبی – الراعی سوریه شدند. الراعی حد واصل بین جرابلس – اعزاز قرار دارد.
روزنامه حریت در تارنمای خود در اینترنت گزارش داد با پیشروی ارتش آزاد سوریه با حمایت نیروهای ارتش ترکیه خط ارتباطی بین جرابلس – اعزاز به کلی یه کنترل نیروهای ترکیه و ارتش آزاد سوریه در آمد تا ارتباطات فیزیکی داعش با مرز ترکیه کاملا قطع شود.
به گزارش حریت عمق خط پاکسازی شده در نوار مرزی سوریه با ترکیه بین سه الی پنج کیلومتر است و مناطق جنوبی تر منطقه هنوز در کنترل داعش می باشد.
بدین ترتیب در دوازدهمین روز عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در شمال سوریه اراضی تحت کنترل ارتش ترکیه به 600 کیلومتر مربع رسید.
عملیات سپرفرات ارتش ترکیه 24 اوت گذشته شروع شده است. وسعت عملیات در طول مرزی به عرض حدود 90 کیلومتر و به عمق 40 کیلومتر اعلام شده و گفته می شود تاکنون حدود 60 درصد این منطقه به کنترل ارتش ترکیه در آمده است.
بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه که امروز در شهر دیاربکر ترکیه بسته اقتصادی جدید دولت خود برای بازسازی منطقه را اعلام می کرد، مدعی شد: عملیات ترکیه به همین اندازه که مبارزه با تروریسم و رفع تهدیدات امنیتی ترکیه است، برای تامین و حفظ یکپارچکی سوریه نیز می باشد.
او با تاکید بر اینکه ترکیه هیچ مشکلی با کردهای سوریه و عراق ندارد و هدفش تروریست ها می باشد، گفت: مبارزه ترکیه با تروریسم در چارچوب قانون با قوت ادامه خواهد یافت.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز بامداد امروز در چین در حاشیه نشست سران گروه 20 در شهر هانگژو با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد. او در این دیدار تاکید کرد ترکیه نمی خواهد در مرزهای جنوبی خود کریدور ترور تشکیل شود.
ترکیه پ.ی.د/ی.پ.گ( حزب اتحاد دمکراتیک – یگان های مدافع خلق) را ادامه پ.ک.ک و سازمان تروریستی می داند و عبور این نیروها به غرب رودخانه فرات در خاک سوریه را خط قرمز خود اعلام کرده است.
خاورم/2011** شبد ** 1095
کد N1424571

وبگردی