آفتاب

مجوز 14 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در حوزه سلامت صادر شد

مجوز 14 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در حوزه سلامت صادر شد

تهران-ایرنا - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یازدهمین جلسه شورای راهبری گردشگری سلامت گفت: مجوز 14 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در حوزه سلامت صادر شد.

یازدهمین جلسه شورای راهبری گردشگری سلامت با حضور دستگاه های عضو شامل وزارت خانه های بهداشت و امور خارجه، سازمان های نظام پزشکی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتاق بازرگانی برگزار شد.
به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد ضمن اظهار امیدواری نسبت به روند رو به رشد گردشگری سلامت و هم افزایی دستگاه های متولی در سال جاری، از صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی فعال در این حوزه در راستای اجرایی شدن مصوبات شورا خبر داد و آموزش فعالان گردشگری سلامت و نیز تدوین آئین نامه های مرتبط با این حوزه را در اولویت برنامه های شورای راهبری دانست.
وی افزود: شورای راهبری گردشگری سلامت مسئولیت آموزش فعالان در این حوزه را بر عهده وزارت بهداشت گذاشت که مطابق تعامل بوجود آمده، انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت نیز در این ارتباط همکاری لازم بعمل می آورد؛ لذا تمامی مراکز فعال و دارای مجوز اعم از بیمارستانها، دفاتر خدمات مسافرتی، پزشکان و مدیران مرتبط جهت هرگونه فعالیت در حوزه مذکور می بایست دوره های آموزشی تخصصی گردشگری سلامت را سپری کند.
در این جلسه معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه نیز ضمن تاکید بر اهمیت تقویت روابط دوسویه گردشگری سلامت میان کشورها، امکان صدور روادید گردشگری سلامت و لغو روادید با کشورهایی که اعلام آمادگی کرده اند را در این امر موثر دانست.
حسن قشقاوی ضمن تشکر از فعالیت انجمن خدمات توسعه گردشگری سلامت هر یک از بخش های فعال مرتبط همانند مراکز درمانی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را در پیشبرد اهداف کلان این حوزه موثر دانست و بر به کارگیری حداکثری ظرفیت های موجود تاکید کرد.
وی بر لزوم ساز و کار لازم برای جذب فعالان مرتبط این حوزه اشاره کرد و تحقق اهداف کلان بخش گردشگری سلامت را به یاری همه نهادهای فرابخشی و بخش خصوصی مربوطه ممکن دانست.
مدیر کل دفتر اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت نیز گزارشی مبسوط از روند فعالیتها و اقدامات صورت گرفته در وزارت بهداشت ارائه کرد و گفت: 299 بیمارستان جهت صدور مجوز
(IPD) درخواست کردند که پس از بررسی های صورت گرفته و با احتساب به اعتبارسنجی انجام شده به 98بیمارستان مجوز ایجاد دفتر پذیرش بیماران بین الملل داده شده است.
محمد حسین میر دهقان همچنین به تدوین برنامه آموزشی با هماهنگی دانشکده مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ایران اشاره کرد و آمادگی وزارت بهداشت و دانشگاه ایران را برای برگزاری اولین کارگاه آموزشی گردشگری سلامت ویژه فعالان این حوزه اعلام کرد.
محمد جهانگیری معاون نظارت سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت نیز در پایان گزارشی از اهم فعالیتهای این انجمن ارائه کرد.
فراهنگ**3079**1027
کد N1424161

وبگردی