آفتاب
پیش از ظهر امروز اتفاق افتاد:

تجمع صنفی کارگران پیمانکاری واحدهای پتروشیمی منطقه بندر امام

تجمع صنفی کارگران پیمانکاری واحدهای پتروشیمی منطقه بندر امام

ایلنا: جمعی از کارگران پیمانکاری شاغل در منطقه بندر امام خمینی در اعتراض به آنچه که شکایت کارفرما از تعدادی از همکاران آنها عنوان می‌شود صبح امروز در مقابل ساختمان دادگستری این منطقه تجمع کردند.

منابع خبری ایلنا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام با اعلام این خبر افزودند: تجمع کنندگان که تعداد آنها در حدود 200 نفر می‌شود از جمله کارگرانی هستند که به صورت پیمانکاری در واحدهای پتروشیمی این منطقه مشغول کارند.

برپایه این اطلاعات این کارگران از طریق شرکت پیمانکاری نصب و تعمیرات نیروگاه‌های خوزستان در مجموعه پتروشیمی رازی مشغول کارند و از قرار معلوم به دنبال برپایی اعتراضات صنفیروزهای گذشته با شکایت پیمانکار برای تعدادی از همکاران آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

گفته می‌شود در روزهای اخیر کارگرانی که در حال حاضر از سوی کارفرما مورد اتهام قرار گرفته‌اند تا چند نوبت برای پاسخگویی به مراجع قضایی احضار شده و در حال حاضر نیز با قرار کفالت همکاران خود به صورت موقت آزاد هستند.

از قرار معلوم به دنبال احضار مجدد این کارگران به دستگاه قضایی شماری از همکارانشان در حمایت از آنها اجتماع صنفی امروز را برپا می‌کنند.

در خصوص علت برپایی اعتراضات صنفی که منجر به شکایت گروهی از این کارگران شده است نیز گفته می ‌شود که تمامی این کارگران نسبت به جدول طبقه بندی مشاغلی که در حال حاضر برای محاسبه مزد و مزایای قانونی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد، معترضند.

کد N1423923

وبگردی