آفتاب

چرا عده‌ای از "تحقیق و تفحص" املاک شهرداری تهران می‌ترسند؟

چرا عده‌ای از "تحقیق و تفحص" املاک شهرداری تهران می‌ترسند؟

ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه کیان شورا زیر سوال رفته است اما عده‌ای از عنوان تحقیق و تفحص می‌ترسند، گفت: تحقیق و تفحص از املاک واگذار شده در شهرداری تهران بایستی انجام شود.

رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران در خصوص بررسی یک فوریت " تحقیق و تفحص از واگذاری املاک و اراضی در شهرداری تهران"، ضمن موافقت جدی با این یک فوریت، اظهار کرد: تعدادی از اعضای شورای شهر تهران با عنوان "تحقیق و تفحص" مشکل دارند. نام این بررسی "تحقیق و تفحص" باشد یا "بررسی و نظارت" چه تفاوتی ایجاد می‌کند؟.

وی با بیان اینکه دوستان چرا عده‌ای از عنوان " تحقیق و تفحص" می‌ترسند؟ تاکید کرد: مهم این است که بررسی کنیم و ببینیم چه اتفاقی افتاده است، تحقیق و تفحص موضوع جدیدی نیست؛ پیش از این نیز دوبار در دوره‌های گذشته شورای شهر تهران تحقیق و تفحص به تصویب رسیده است. آن دسته از دوستان حقوقی که ایراد می گیرند که تحقیق و تفحص وظیفه ما نیست و وظیفه مجلس است، بروند و گذشته شورا را مرور کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: اگرانجام تحقیق و تفحص ایراد حقوقی داشت آن زمان فرماندار این مصوبه را به شورای شهر تهران بر می‌گرداند و تحقیق و تفحصی در گذشته شورا شکل نمی گرفت، بنابراین می توانیم تحقیق و تفحص را انجام دهیم.

بنابراعلام سایت شورای شهر، حافظی تاکید کرد: امروز کیان شورا زیر سوال رفته و لازم است خودمان موضوع را به فوریت بررسی کنیم و نتیجه را به قوه قضائیه ارجاع دهیم.

 

 

۴۲۴۲

کد N1423819

وبگردی