آفتاب

افتتاح نخستین دانشکده مهندسی مشترک بین ایران و عراق

افتتاح نخستین دانشکده مهندسی مشترک بین ایران و عراق

نخستین دانشکده مهندسی، مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه سلیمانیه عراق افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، با حضور هیات عالی‌رتبه دانشگاه صنعتی اصفهان در اقلیم کردستان عراق، نخستین دانشکده مهندسی مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه سلیمانیه عراق افتتاح شد.

این دانشکده مهندسی مشترک، با حضور مسؤلان بلندپایه هر دو دانشگاه، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق، رایزن های علمی و فرهنگی سفارت ایران در اقلیم کردستان عراق و مسئولین محلی و استانی سلیمانیه و در راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان در محل دانشگاه سلیمانیه اقلیم کردستان عراق افتتاح شد.

براساس تفاهم نامه صورت گرفته مقرر است این دانشکده در مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی کامپیوتر و کنترل، مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی از ترم اول سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۶ اقدام به جذب دانشجو کند.

همچنین براساس این تفاهم نامه، دانشگاه صنعتی اصفهان درخصوص تدوین برنامه درسی، تأمین کادر هیات علمی و نظارت بر نحوه ارائه دروس این دانشکده با دانشگاه سلیمانیه همکاری کرده و تعدادی از واحدهای درسی و آزمایشگاهی کوتاه‌مدت این دانشکده نیز در دانشگاه صنعتی اصفهان ارائه خواهد شد.

برنامه ریزی به منظور پذیرش دانشجویان در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری از برنامه های آتی تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه سلیمانیه عراق است

کد N1423817

وبگردی