آفتاب

نخست وزیر انگلیس خواستار روابط «باز و شفاف» با روسیه شد

نخست وزیر انگلیس خواستار روابط «باز و شفاف» با روسیه شد

تهران-ایرنا- «ترزا می» نخست ویر انگلیس که برای شرکت در نشست سران گروه 20 در شهر هوانگجوی چین به سر می برد، ابراز امیدواری کرد اولین دیدارش با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به برقراری روابط «باز و شفاف» با این کشور منجر شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی «آی تی وی» انگلیس، نخست وزیر روسیه که پیشتر با «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا دربار اوضاع در سوریه گفت و گو کرده بود، اظهار داشت که در دیدارش با پوتین از وی خواهد خواست امکان دسترسی به کمک های انسان دوستانه در مناطق جنگ زده سوریه را فراهم آورد.
وی گفت: برخی اختلافات با روسیه را درک می کنم اما مسائل و نگرانی های جدی و پیچیده ای وجود دارد که باید درباره آن مذاکره شود و امیدوارم که بتوانیم روابط باز و شفافی داشته باشیم.
اظهارات ترزا می بلافاصله پس از ابراز اطمینان اوباما درباره تداوم پیشرفت روابط ویژه بین آمریکا و انگلیس با وجود تصمیم لندن برای خروج از اتحادیه اروپا مطرح شده است.
اجلاس سران گروه 20 امروز و فردا 14 و 15 شهریور در شهر هانگجوی چین برگزار می شود و مقام های ارشد کشورهای عضو و نهادهای بین المللی در موضوع های مختلف سیاسی و اقتصادی به بحث و تبادل نظر می پردازند.
اروپام**9158**1517
کد N1423744

وبگردی