آفتاب

وعده انتخاباتی لوپن، همه پرسی درمورد تداوم عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا

وعده انتخاباتی لوپن، همه پرسی درمورد تداوم عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا

تهران- ایرنا- 'مارین لو پن' رئیس حزب 'جبهه ملی' فرانسه اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، ادامه حضور کشورش در اتحادیه اروپا را به همه پرسی می گذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوپن امروز (شنبه) در آغاز کارزار انتخاباتی 2017 خود بار دیگر بر لزوم برگزاری همه پرسی در مورد ادامه حضور کشورش در اتحادیه اروپا تاکید کرد.
لوپن عنوان کرد: انگلیسی ها سرنوشت خود را انتخاب کردند و تصمیم گرفتند اتحادیه اروپا را ترک کنند. آن ها استقلال را انتخاب کردند. من این همه پرسی را در فرانسه برگزار خواهم کرد چرا که شما حق اظهار نظر دارید.
وی افزود: ما فرانسوی ها می توانیم به ملتی آزاد و مستقل تبدیل شویم. ما می توانیم جایگاه واقعی فرانسه را به این کشور بازگردانیم.
وی پیشتر پس از همه پرسی مردم انگلیس در مورد خروج از اتحادیه اروپا که به 'برگزیت' شهرت یافت، گفته بود: اگر در انتخابات ریاست جمهوری 2017 میلادی فرانسه پیروز شوم همه پرسی «فرگزیت» برای خروج فرانسه از اتحادیه اروپا را برگزار می کنم و در صورت شکست در این همه پرسی از سمت خود استعفا خواهم کرد.
مارین لو پن امیدوار است بتواند با کسب نتیجه بهتری در انتخابات 2017 نسبت به انتخابات 2012 میلادی، به دور دوم انتخابات راه یابد. لو پن با کسب 17.90 درصد کل آرا در انتخابات 2012، نتیجه ای تاریخی برای حزب خود به دست آورد.
اروپام** 9053**1856
کد N1422473

وبگردی