آفتاب

فرستاده ویژه رئیس جمهوری:دولت بودجه لازم را برای بازسازی مناطق توفان زده مازندران تامین می کند

فرستاده ویژه رئیس جمهوری:دولت بودجه لازم را برای بازسازی مناطق توفان زده مازندران تامین می کند

ساری - ایرنا - فرستاده ویژه رئیس جمهوری گفت که دولت بودجه لازم را برای کمک به بازسازی و نوسازی مناطق توفان زده استان مازندران تامین می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین فریدون روز شنبه در نشست مدیریت بحران مازندران در شهرستان قائمشهر افزود : هماهنگی لازم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین اعتبار مورد نیاز انجام شده است تا بتوانیم در کمترین زمان خدمات رسانی خوبی را به مردم داشته باشیم.
وی ادامه داد : بر اساس قانون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به برآورد خسارت های ناشی از طوفان و سیل به مازندران است و این نهاد باید گزارش خود را در سریع ترین زمان در اختیار استانداری قرار دهد.
نماینده ویژه رئیس جمهوری اعزامی به مناطق توفان زده مازندران گفت که استانداری نیز باید با جمع بندی برآوردهای خسارت ناشی از این حادثه و ارسال آن به وزارت کشور، زمینه را برای طرح این گزارش در هیات دولت و تامین بودجه فراهم کند.
فریدون افزود : دولت تدبیر و امید با تمام توان از محل مصوبات دولت و تسهیلات بانکی خسارت های ناشی از این حوادث را در مازندران جبران می کند.
وی ادامه داد : دولت به درستی در جریان این حادثه قرار دارد و رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری نیز به طور مرتب از طریق مسئولان استانی در جریان حوادث و کمک های نیروهای امدادی و مدیریت بحران قرار دارند.
دستیار ویژه رئیس جمهوری خدمات رسانی به مناطق حادثه دیده را از سوی مسئولان مازندران رضایت بخش توصیف و از همت دستگاههای خدمات رسانی در تامین آب و برق مناطق حادثه دیده نیز قدردانی کرد.
فریدون گفت : مسئولان استانی با هشدارهای بموقع از تلفاتی که می توانست این حادثه به دنبال داشته باشد، جلوگیری کردند و این کار مهمی بود که یک حادثه بزرگ مانند توفان اخیر تلفات در پی نداشته باشد.
وی افزود : ستاد مدیریت بحران تا رفع تمام مشکلات مردم باید برای خدمات رسانی در منطقه حضور داشته باشد و لازم است نشست این ستاد نیز به صورت روزانه برگزار شود.
دستیار رئیس جمهوری گفت : برگزاری نشست روزانه ستاد مدیریت بحران و رفع مشکلات مردم زمینه ساز آرامش خسارت دیدگان می شود و دولت نیز وظایف خود را نسبت به حادثه دیدگان انجام می دهد.
فریدون در این نشست از خدمات نیروهای نظامی و انتظامی اعم از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در برقراری امنیت در مناطق حادثه دیده قدردانی کرد.
توفانی با سرعت 90 تا 110 کیلومتر بر ساعت بامداد جمعه مناطق مختلف مازندران در نوردید و بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر 13 شهرستان از 22 شهرستان استان و بیش از 200 روستا را متاثر کرد.
بنا به اعلام مدیریت بحران مازندران ، توفان به حدود 2 هزار واحد مسکونی در استان از جمله یکهزار و 200 واحد مسکونی در شهرستان های قائمشهر و آمل خسارت وارد کرد .
بر اساس اعلام شرکت توزیع برق ، توفان با برق 200 خط ، 70 درصد مشترکان شهرستان های قائمشهر و آمل و 10 درصد مشترکان شهرستان بابل را بی برق کرد. مسئولان دستگاههای عضو مدیریت بحران مازندران تاکنون علاوه بر امدادرسانی به خسارت دیدگان ، 25 تریلی ایرانیت ، بیش از 10 تن نایلون و دیگر اقلام مورد نیاز را میان خسارت دیدگان توزیع کردند.
6982/1654
کد N1422397

وبگردی