آفتاب

مشاور بانک قوامین: مفاهیم بانکداری بدون ربا در کشور تبیین نشده است

مشاور بانک قوامین: مفاهیم بانکداری بدون ربا در کشور تبیین نشده است

شهرکرد - ایرنا - مشاور ارشد و عضو هیات رییسه بانک قوامین کشور، رعایت قانون بانکداری بدون ربا را در گرو تبیین این قانون در جامعه دانست و گفت: این قانون آن گونه که باید برای مجریان و مردم تبیین نشده است.

به گزارش ایرنا، علی طوسی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر شعب بانک قوامین چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این قانون براساس عقود اسلامی نگاشته شده و همچون دیگر عقود، عمل و نیت در اجرا باید شفاف سازی شود.
وی افزود: در زمان عقد قراردادهای اسلامی بخصوص اعطای تسهیلات، مشتریان باید براساس شرایط عقد مذکور اقدام به عمل کنند و در صورتی که مشتریان تسهیلات دریافتی را برای موارد دیگر بکار گیرند، بانکداری از حالت اسلامی به سمت و سوی ربوی شدن پیش می رود.
طوسی تاکید کرد: بر این اساس تبیین این قانون، شرایط اجرای آن و تشریح اثرات زیانبار ربا در جامعه برای بانکداران و بخصوص مردم ضروری است.
وی بزرگترین ذینفعان بانک ها را صاحبان سهام و سپرده گذاران عنوان کرد و گفت: مدیران این بانک ها باید منافع 80 میلیون ایرانی را مدنظر داشته باشد و در ارائه خدمات، منافع ملی در اولویت قرار گیرد.
عضو هیات رییسه بانک قوامین ادامه داد: از آن جا که 170 هزار نفر و 47 درصد از جمعیت، سپرده گذاران و سهام داران این بانک را کارکنان خدوم نیروی انتظامی شامل می شود، انتظار می رود با تکریم هرچه بیشتر مشتریان بانک قوامین، تلاش این کارکنان پاس داشته شود.
به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات مهدی حق پرست مدیر سابق شعب بانک قوامین چهارمحال و بختیاری قدردانی و محمدعلی شیروی به عنوان مدیر جدید این بانک در استان معرفی شد.
8125/6021
کد N1422295

وبگردی