آفتاب

حزب موتلفه اسلامی معاون نهمین مجمع عمومی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی شد

حزب موتلفه اسلامی معاون نهمین مجمع عمومی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی شد

تهران - ایرنا - معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: احزاب آسیایی با اکثریت آراء، حزب موتلفه اسلامی را به معاونت نهمین مجمع عمومی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی (ICCAP )انتخاب کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، مهدی صولی اظهار داشت: نهمین مجمع عمومی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی ( ICCAP ) با حضور بیش از یکصد هیات نمایندگی از 52کشور آسیایی و نیز نمایندگانی از احزاب سیاسی و سازمان های بین المللی و منطقه ای از دیگر قاره های جهان در کوالالامپور برگزار شد.
وی افزود: از جمهوری اسلامی ایران نیز هیات نمایندگی حزب موتلفه اسلامی به ریاست حسن غفوری فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و عضو کمیته دائمی ICCAP در این اجلاس شرکت کرد.
در آغاز این اجلاس بین المللی، بنا به پیشنهاد نمایندگان برخی از کشورها در خصوص نامزدی حزب موتلفه اسلامی در انتخابات هیات رئیسه، حسن غفوری فرد با رای اکثریت نمایندگان کشورهای حاضر در این مجمع، به معاونت نهمین مجمع عمومیICCAP انتخاب شد.
در آیین گشایش نهمین مجمع عمومی کنفرانس احزاب آسیایی با حضور 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی برگزار شد.
نخست وزیر مالزی در این آیین گفت: حفظ اصول مردم سالاری و تامین اقتصاد و امنیت مردم از وظایف احزاب سیاسی و دولت های آسیایی است.
'نجیب تون رزاق' افزود: این قبیل مسئولیت ها برای کسب اطمینان از اینکه نهادهای سیاسی متناسب با نیازهای مردم باقی بمانند اهمیت خاصی دارند.
وی در ادامه با اشاره به کاهش بهای جهانی نفت تصریح کرد که وظیفه دولت ها تنها حفظ اصول دمکراتیک نیست، بلکه کمک به نگهداشت ثبات اقتصادی و امنیت مردم نیز از نقش مهمی برخوردار است.
هیات اعزامی حزب موتلفه اسلامی علاوه بر حضور در مجمع عمومی، در نشست های متعددی همچون بیست و هفتمین نشست کمیته دائمی نیز حضور خواهد یافت.
محمد مهدی تینا طهرانی قائم مقام معاون بین الملل و فاطمه احمدی نیز به نمایندگی از حزب موتلفه اسلامی در نشست مجمع رسانه ای و نیز شاخه زنان ICCAP سخنرانی خواهند کرد.
دیدار دوجانبه با هیات های نمایندگی احزاب آسیایی که از کشورهای مختلف در این مجمع حضور یافته اند از دیگر برنامه های هیات اعزامی حزب موتلفه اسلامی به نهمین مجمع عمومی ICCAP خواهد بود.
در بیست و هفتمین نشست کمیته دائمی،'ای یونگ' دبیر کل در سخنانی با اشاره به سفر اخیر هیات رئیسه این کمیته به تهران، با تشکر از میزبانی حزب موتلفه اسلامی، دیدارهای این هیات با مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران را ملاقات هایی سازنده و مهم که نشانگر عزم و اراده مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فعالیت های ICAPP است، توصیف کرد.
سیام **6084 **1446
کد N1422294

وبگردی