آفتاب
رئیس سازمان بسیج زنان کشور:

خطر نفوذ فرهنگی در حوزه زنان جدی است

خطر نفوذ فرهنگی در حوزه زنان جدی است

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: در زمان حاضر خطر نفوذ فرهنگی در حوزه زنان جدی است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه سازمان بسیج جامعه زنان کشور، مینو اصلانی در دیدار با نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت پیامدهای نفوذ فرهنگی در حوزه زنان در غالب ورود جریانات فمنیستی به کشور افزود: این جریانات از امضای معاهدات گرفته تا تشکیل و تقویت سمن های مختلف و معاند نظام در حال فعالیت است و لازم است که این کمیسیون توجه بیشتری را نسبت به این موضوعات اختصاص دهد.
اصلانی در ادامه با بیان اینکه چهار دهه از فعالیت بسیج جامعه زنان کشور می گذرد، گفت: تا کنون بیش از 110 هزار حلقه صالحین در سطح کشور تشکیل شده است و در این حلقه ها بیش از 360 طلبه سطح سه و بالاتر به عنوان سرمربی و بیش از پنج هزار سرمربی در سطح دو حوزه و نزدیک به 100 هزار سرگروه در این حلقه ها مشغول فعالیت هستند.
وی در این دیدار که در خصوص مسائل فرهنگی جامعه به ویژه مسائل حوزه زنان و خانواده صحبت شد، گزارشی در مورد فعالیت های بسیج جامعه زنان کشور ارائه داد و افزود: از ابتدای تشکیل بسیج، این سازمان در حوزه های مختلف مرتبط به زنان، تجربه قریب به چهار دهه فعالیت را در گفتمان سازی زن و خانواده کسب کرده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 9 میلیون نفر از زنان به صورت عضو فعال و عادی عضو بسیج هستند و در اقشار مختلفی همچون بسیج اساتید و بسیج محلات به منظور فعالیت های آموزشی، فرهنگی و قرآنی ساماندهی شده اند.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه بیش از 110 هزار حلقه صالحین در سطح کشور تشکیل شده است، گفت: در این حلقه ها که به منظور تربیت اعتقادی و فرهنگی نیروهای بسیجی مشغول فعالیت است در این بالاترین سطح مشارکت مردم با حوزه های علمیه محسوب می شود.
وی در خصوص فضای مجازی نیز اضافه کرد: این سازمان 300 سایت رسمی و غیر رسمی در فضای مجازی دارد و در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز امسال هفته عفاف و حجاب را تشکیل داد که در آن حضور مردم بسیار پر رنگ بود.
اصلانی با بیان اینکه این سازمان در خصوص موضوعات پژوهشی نیز فعالیت های خوبی داشته اظهار داشت: عمده فعالیت ها بر اساس چشم انداز 1404 است که سند آن را تدوین کرده ایم و بر اساس آن سند که به نوعی نقشه راه است، فعالیت های پژوهشی اولویت بندی و اجرا می شود.
دیدار مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
اجتمام**7268 ** 1569
کد N1422259

وبگردی