آفتاب
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

افزایش قیمت طلا و سکه متاثر از اعلام افت شاخص های اقتصادی آمریکا است

افزایش قیمت طلا و سکه متاثر از اعلام افت شاخص های اقتصادی آمریکا است

تهران- ایرنا- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران می گوید، اعلام افت شاخص های اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه گذشته (11 شهریورماه) منجر به کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت اونس جهانی طلا شد.

«محمد کشتی آرای» امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به آخرین وضعیت قیمت طلا در بازار آزاد افزود: مهمترین این شاخص ها «سفارشات کارخانجات آمریکا»، «مشاغل غیرکشاورزی آمریکا»، «تراز تجاری آمریکا»، «صادرات و واردات از کانادا» بود که همگی منفی شدند و علاوه بر آن، مطرح شدن مجدد بحث افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور منجر به بروز نوساناتی در بازار طلا شد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: مجموع تاثیر این شاخص ها، منجر به افزایش 19 دلاری قیمت اونس جهانی طلا از آخرین روز کاری هفته گذشته تا ظهر امروز شد و همین مساله افزایش حدود 90 هزار ریالی قیمت سکه را در بازار داخلی به دنبال داشت.
به گزارش ایرنا، صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (شنبه) بازار آزاد، هر دلار آمریکا را با 14 ریال افزایش قیمت نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، 35 هزار و 560 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 89 هزار ریال افزایش، 11 میلیون و 181 هزار ریال دادوستد کردند.
براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر اونس طلا نیز با 19 دلار و 30 سنت افزایش قیمت نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، یک هزار و 325 دلار و 80 سنت اعلام شد.
همچنین بر پایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران و تا لحظه انتشار این خبر، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با 80 هزار ریال افزایش 11 میلیون و 160 هزار ریال، هر قطعه نیم سکه با 30 هزار ریال افزایش قیمت پنج میلیون و 730 هزار ریال و هر قطعه ربع سکه نیز با 20 هزار ریال افزایش قیمت 2 میلیون و 990 هزار ریال داد و ستد شد.
اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران امروز قیمت هر دلار را 35 هزار و 610 ریال اعلام کرده است.
در معاملات امروز بازار آزاد، هر قطعه سکه گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به پنجشنبه گذشته، یک میلیون و 820 هزار ریال فروخته شد و هر گرم طلای 18عیار، یک میلیون و 137 هزار و 250 ریال داد و ستد شد.
اقتصام ** 3065 **1561
کد N1422247

وبگردی