آفتاب
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه سال گذشته انجام داد؛

غربالگری میلیون ها کودک در تشخیص ناشنوایی، تنبلی چشم و اوتیسم

غربالگری میلیون ها کودک در تشخیص ناشنوایی، تنبلی چشم و اوتیسم

تهران- ایرنا- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه سال گذشته غربالگری بیش از یک میلیون نوزاد را برای ناشنوایی ، سه میلیون کودک چهار تا 6ساله را برای تنبلی چشم و تشخیص و مداخله 63 هزار کودک را برای بیماری اوتیسم انجام داده است.

به گزارش ایرنا، از جمله خدمات رفاه اجتماعی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داده است می توان به غربالگری ناشنوایی بیش از یک میلیون نوزاد(پوشش 66درصد) و برنامه ریزی و تامین بودجه برای پوشش 90 درصد نوزادان در سال 1395 اشاره کرد.
همچنین این وزارتخانه، مداخله به موقع درباره سه میلیون کودک چهار تا 6ساله (پوشش 76درصد) را برای تعیین عینک و یا جراحی های مورد نیاز در زمینه چشم انجام داده است.
غربالگری 63 هزار کودک برای تشخیص به موقع بیماری اوتیسم از دیگر اقدام های رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه سال گذشته است که در این حرکت 2 هزار و 50 کودک مبتلا تشخیص داده شدند.
از جمله کارهای ارزشمند دیگری که در سه فعالیت دولت تدبیر و امید وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به ثمر رسانده حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل در اقشار آسیب پذیر است.
به موجب حمایت یاد شده 30 هزار کودک بازمانده از تحصیل روانه مدرسه شدند.
به گزارش ایرنا، گسترش نظام بیمه ای و تامین سطح بیمه همگانی برای آحاد جامعه، حمایت از همه افراد کشور در برابر رویدادهای اجتماعی ، اقتصادی ، طبیعی و پیامدهای آن، گسترش بیمه های خاص جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی،
گسترش و نهادینه کردن مشارکت بخش غیر دولتی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی ازجمله وظایف معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
اقتصام(2)9123 **1561
کد N1421819

وبگردی