آفتاب
به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر

تئاترشهر فروردین‌ ۹۶ «بوف کور» را روایت می‌کند/ اقتباسی خیال‌گونه

تئاترشهر فروردین‌ ۹۶ «بوف کور» را روایت می‌کند/ اقتباسی خیال‌گونه

نمایش «بوف کور» به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر از فروردین‌ماه ۹۶ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

حسینی‌مهر درباره سرانجام وضعیت اجرای عمومی نمایش «بوف کور» به خبرنگار مهر گفت: سرانجام بعد از نشستی که با آقای پیمان شریعتی رئیس مجموعه تئاتر شهر داشتیم، زمان و مکان اجرای عمومی نمایش «بوف کور» قطعی شد و قرار است در فروردین‌ماه سال ۹۶، این نمایش را در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببریم.

وی ادامه داد: ما طی ۲ سال گذشته که یک بار تمرین‌های نمایش «بوف کور» را شروع و قطعی کردیم، حدود نیمی از بازیگران گروه را از دست دادیم. حال باید افراد جدیدی را جایگزین کنیم تا از مهرماه تمرینات نمایش را شروع کنیم.

این کارگردان شناخته شده تئاتر که پیش از این از طریق فراخوان بازیگران نمایش خود را انتخاب می‌کرد درباره احتمال انتشار فراخوانی جدید برای انتخاب بازیگران نمایش «بوف کور»، یادآور شد: این بار انتخاب بازیگران را به صورت محدودتر از میان نسل جوان انجام می‌دهم زیرا انتشار فراخوان و انتخاب بازیگران از این طریق انرژی زیادی می‌طلبد.

حسینی‌مهر درباره اقتباس صورت گرفته در نگارش نمایشنامه «بوف کور»، توضیح داد: نمایشنامه حاضر و مجوز گرفته است. این اثر یک اقتباس از داستان «بوف کور» است که بیشتر به فضاهای کاملا خیال‌گونه یا آبستره داستان می‌پردازد. سعی شده تا عناصر بصری این اثر برای صحنه جذاب باشد و برای همین تکرار واژه به واژه داستان هدایت نیست. در اصل این نمایشنامه روایت و اقتباسی آزاد از «بوف کور» و «سه قطره خون» صادق هدایت است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در این چند سال اخیر، فضای مناسبی برای فعالیت‌های خوبی روی آثار هدایت در حوزه تئاتر و نقدهای ادبی، فراهم شده است و این امر باعث می‌شود دیدگاه‌های تازه‌ای نسبت به ادبیات معاصر ایران به وجود بیاید و باعث می‌شود که ما بدون حاشیه بتوانیم به کار خود بپردازیم.

ناصر حسینی مهر پیش از این نمایش «مائوزر» اثر هاینر مولر را بهمن‌ماه سال ۹۳ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برده بود.

کد N1421780

وبگردی