آفتاب

معاون هلال احمر کشور از مناطق توفان زده مازندران بازدید کرد

معاون هلال احمر کشور از مناطق توفان زده مازندران بازدید کرد

ساری - ایرنا - معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از مناطق توفان زده استان مازندران بازدید کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر مازندران جمعه شب به خبرنگار ایرنا گفت که شاهین فتحی در پی وقوع توفان بامداد جمعه به استان سفر کرد تا از نزدیک در جریان امداد رسانی به خانوارهای خسارت دیده از این حادثه غیرمترقبه قرار گیرد.
مجتبی اکبری افزود: معاون عملیات هلال احمر را در این سفر و بازدید مسئول پایگاههای سازمان امداد و نجات جمعیت همراهی می کرد.
وی گفت که این دو مسئول ارشد هلال احمر کشور به همراه مسئولان جمعیت در مازندران در بدو ورود از پایگاه ارفعده در محور سوادکوه بازدید کردند.
اکبری با تشریح آخرین اقدامات هلال احمر مازندران برای امدادرسانی به توفان زدگان استان اظهار داشت: تا جمعه شب تعداد شهرستان های آسیب دیده که ابتدا 11 شهرستان اعلام شده بود به 13 شهرستان افزایش یافت و امدادگران جمعیت در تمامی مناطق شهری و روستایی این شهرستان ها کار امدادرسانی را انجام دادند.
وی شهرستان های خسارت دیده را آمل، ساری، بابل، جویبار، بهشهر، سوادکوه، قائمشهر، نور، نوشهر، سوادکوه شمالی، بابلسر، فریدونکنار و چالوس اعلام کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر مازندران آمار روستاهای خسارت دیده را هم 127 پارچه اعلام و این مناطق را شامل آمل 19 روستا، ساری 13، بابل 33، جویبار 7، بندپی 6، سوادکوه 20، قائمشهر 16، نور 11، نوشهر یک و فریدونکنار یک روستا معرفی کرد.
وی افزود: از بامداد جمعه تا زمان مخابره این خبر تعداد خانوارهای آسیب دیده شناسایی شده به یکهزار و 650 خانوار رسیده است که امدادگران هلال احمر موفق شدند به یکهزار و 271 روستا امداد رسانی کنند.
وی توزیع هفت هزار و 849 کیلو نایلون، 47 تخته موکت، 12 تخته پتو، 2 ست ظروف و 2 ست لوازم بهداشتی اعلام کرد.
او افزود: همچنین در این مدت امدادگران هلال احمر آب هشت منزل را تخلیه کردند.
اکبری گفت که امدادرسانی به این جمعیت و مناطق خسارت دیده با به کارگیری 51 تیم عملیاتی متشکل از 203 نفر نیروی عملیاتی، 51 دستگاه انواع خودرو های امدادی و هفت دستگاه موتور پمپ لجن کش صورت گرفته است.
وی با تاکید بر این که امداد رسانی به جمعیت و مناطق توفان زاده از بامداد شنبه ادامه خواهد یافت، گفت که سایر دستگاههای خدمات رسان هم در این مدت در کنار امدادگران هلال احمر در حال خدمت رسانی به توفان زدگان بوده اند.
توفانی با سرعت 90 تا 110 کیلومتر بر ثانیه بامداد جمعه استان مازندران را در نوردید.
هواشناسی مازندران اعلام کرد که سرعت لحظه ای این توفان تا 130 کیلومتر هم ثبت شده است.
بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری مازندران بیشترین میزان خسارت به شهرستان های آمل، قائمشهر و بابل وارد شد و قطعی برق نیز مهم ترین مشکل ایجاد شده بر اثر این توفان بود.
استاندار مازندران عصر جمعه پس از بازدید از چند منطقه توفان زده، شامگاه جمعه در جلسه ستاد بحران شهرستان بابل حضور یافت و به دستگاههای خدمات رسان اولتیماتوم داد که تا ظهر شنبه باید کار خدمات رسانی و امداد رسانی به مناطق توفان زده را به پایان ببرند.
بر اساس اعلام شرکت توزیع برق مازندران، توفان برق 70 درصد از مشترکان شهرستان های قائمشهر و آمل و 10درصد از مشترکان بابل را قطع کرد که تا جمعه شب برق 90درصد از مشترکان آمل و قائمشهر و همچنین تمامی مناطق شهری بابل وصل شد.
شرکت توزیع برق مازندران همچنین اعلام کرد، برای برق دار کردن خطوط دچار قطعی، 50 اکیپ کمکی از استان های تهران، سمنان و گلستان به مازندران عزیمت کردند.
1654*شبس*1613
کد N1421285

وبگردی