آفتاب

اولتیماتوم استاندار مازندران برای امدادرسانی به توفان زدگان: اقدامات امدادی باید تا ظهر شنبه پایان یابد

اولتیماتوم استاندار مازندران برای امدادرسانی به توفان زدگان: اقدامات امدادی باید تا ظهر شنبه پایان یابد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران بر ضرورت شتاب بخشی در امدادرسانی به توفان زدگان استان تاکید کرد و گفت: اقدامات امدادی برای توفان زدگان باید تا ظهر فردا (شنبه) پایان یابد.

«ربیع فلاح» جمعه شب در نشست ستاد بحران بابل که در فرمانداری این شهرستان و با حضور مدیران کل دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران استان تشکل شد، گفت: حضور مدیران دستگاههای اجرایی در روز تعطیل در مناطق بحران زده قابل تقدیر است ولی تمامی مشکلات آب، برق و گاز در مناطق خسارت دیده به هر شکل ممکن نباید بیشتر از ظهر فردا ادامه یابد.
وی افزود: بنیاد مسکن و ستاد مدیریت بحران مازندران با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاری ها باید ایرانیت های مورد نیاز ساختمان های آسیب دیده را در اسرع وقت تامین و توزیع کنند.
او ادامه داد: ایرانیت های مورد نیاز برای شهرستان های توفان زده در حال تامین است و به اندازه کافی به هر شهرستان ارسال شده است و اگر هم کمبودی وجود داشته باشد به طور قطع باید در کوتاه ترین زمان فراهم شود.
استاندار مازندران از شرکت بیمه ایران خواست تا در کم ترین زمان میزان خسارت های ساختمان های آسیب دیده را برآورد کند تا بخشی از فشارها و اضطراب های وارده به شهروندان کاهش یابد.
وی گفت: در چنین شرایطی مردم، دولتمردان را پناهگاه خود می دانند و انتظار دارند که مسئولان نه تنها در کنار آنان ابراز همدردی کنند، بلکه به طور جد پیگیر رفع مشکلات آنان باشند و در زمان کوتاه کارهای امدادی را انجام دهند.
توفانی با سرعت 90 تا 110 کیلومتر در ساعت بامداد جمعه مناطق مختلف را در نوردید و سرعت لحظه ای این توفان در بعضی از مناطق از جمله قائمشهر به 130 متر هم رسید.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر 11 شهرستان از 22 شهرستان مازندران از این توفان که همراه با بارندگی رگباری و جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر و خانه ها بود، متاثر شدند.
آمار روستاهای متاثر از این توفان هم تا عصر روز جمعه 190 پارچه اعلام و تعداد خانوارهای آسیب دیده هم حدود 2 هزار خانوار اعلام شد.
بیشترین خسارت توفان در شهرستان های آمل، قائمشهر و بابل گزارش شد و قطعی برق نیز بزرگ ترین مشکل ایجاد شده بر اثر این توفان بود.
مدیریت بحران استانداری مازندران هم اعلام کرد که با دستور استاندار مازندران بیش از 50 هزار متر مربع ایرانیت برای ترمیم سقف واحدهای مسکونی و غیرمسکونی آسیب دیده تهیه شده است که از صبح روز شنبه توزیع خواهد شد.
هلال احمر مازندران هم اعلام کرده است که حدود هفت هزار کیلوگرم نایلون برای پوشش موقت سقف های آسیب دیده تهیه و در نخستین ساعات روز جمعه بیش از پنج هزار کیلوگرم میان خسارت دیدگان توزیع شد.
هواشناسی مازندران 48 ساعت قبل نسبت به وقوع بارش های رگباری و توفان در مناطق مختلف استان هشدار داده و مدیریت بحران استان هم از روز پنجشنبه به تمامی دستگاههای خدمات رسان و عضو این مدیریت آماده باش داده بود.
بر اساس گفت و گوی عصر جمعه مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با خبرنگار ایرنا، توفان روز جمعه تلفاتی در استان نداشت، ولی تعدادی از شهروندان و مسافران به صورت سطحی زخمی و در محل درمان شدند و یا پس از اعزام به بیمارستان و رسیدگی، ترخیص شدند.
7328/1654*شبس*1613
کد N1421150

وبگردی