آفتاب
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

گسترش بخش تعاون عامل ایجاد رقابت در تولید و رونق اقتصادی است

گسترش بخش تعاون عامل ایجاد رقابت در تولید و رونق اقتصادی است

محلات- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گسترش تعاونی ها در کشور، فضای رقابتی و به دنبال آن ارتقای کیفیت تولید را به دنبال دارد که در نهایت موجب رشد صادرات و شکوفایی اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحمید کلانتری شامگاه جمعه در نشست با فعالان حوزه تعاون شهرستان محلات در این شهرستان اظهار داشت: برخی از شهرستان ها به واسطه وضعیت فرهنگی و اجتماعی و همبستگی، شرایط بسیار مناسبی برای گسترش حوزه تعاون دارند و امروز به شهرستان محلات آمدیم تا این پتانسیل را محلات بررسی کنیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت هایی که شهرستان محلات دارد درصدد بررسی شرایط آن برای گسترش تعاونی ها هستیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برای گسترش فعالیت های تعاونی مجموعه ای از پتانسیل های مناطق بررسی می شود که خوشبختانه شهرستان محلات ظرفیت های خوبی از نظر سرمایه اجتماعی و همبستگی را دارا است و زمینه رونق فعالیت های تعاونی در آن فراهم است.

کلانتری خاطرنشان ساخت: وجود ذخایر سنگ و معادن متعدد در شهرستان محلات، بستر مناسبی است که در این حوزه شرکت های تعاونی تاسیس شود تا در نهایت اعتلای شهرستان و بهبود وضعیت معیشت و اشتغال فراهم شود.

وی افزود: نقش حوزه تعاون در اقتصاد کشور باید برجسته شود و مشارکت ها و تشکل های مردمی و تعاونی ها باید گسترش یابد تا از نظر اجتماعی و اقتصادی شاهد رشد و رونق باشیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: بسیاری از ساختارهای دولتی امروز از جمله جهاد کشاورزی و صنعت و معدن می تواند از حوزه دولتی خارج شده و توسط مردم اداره شوند و این مساله نیازمند یک اقدام جدی ملی است.

کلانتری گفت: ارتقای بهره وری در تعاونی ها مساله مهم دیگر است که می تواند از یک سو کیفیت و میزان تولید را افزایش دهد و از سوی دیگر سبب گسترش و رونق تعاونی ها شود.

وی افزود: در دنیا بخش تعاون از اهمیت و نقش مهمی برخوردار است و برخی از شرکت های تعاونی بزرگ، در جهان شناخته شده و در کشورهای مختلف فعال هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: ساختارهای دولتی انگیزه برای رشد و همچنین ارتقای بهره وری را به دنبال ندارند چرا که یک کارمند در هر صورت حقوق بگیر است بنابراین تلاشی نمی کند، در حالی که ساختارهای تعاونی دقیقا با انگیزه رشد و رونق و ارتقای بهره وری سرو کار دارند، بنابراین در نهایت منجر به شکوفایی اقتصادی می شوند.

گفتنی است معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز شنبه نیز در استان مرکزی خواهد بود و در یازدهمین جشنواره استانی تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی در اراک سخنرانی می کند. برگزاری نشست خبری در موضوع تعاون نیز از دیگر برنامه های معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهر اراک طی روز شنبه است.

کد N1421093

وبگردی