آفتاب

آبگرفتگی 25 واحد مسکونی شهرستان های آستارا و تالش برطرف شد

آبگرفتگی 25 واحد مسکونی شهرستان های آستارا و تالش برطرف شد

رشت - ایرنا - ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ستاد ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﮔﯿﻼﻥ از برطرف شدن آبگرفتگی حدود 25 واحد مسکونی در شهرستان های تالش و آستارا در غرب استان خبر داد.

افشین عزیزی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا قبل از ظهر امروز ( جمعه) بیشترین بارش ها با 114 میلیمتر مربوط به شهرستان آستارا بوده است.
وی اظهار کرد: بر اثر بارش باران، حدود 25 واحد مسکونی در شهرستان های تالش و آستارا دچار آبگرفتگی جزئی شدند که با همکاری نیروهای امدادی، این مشکل برطرف شد.
عزیزی ادامه داد: همچنین برخی معابر شهری آستارا، تالش و انزلی قبل از ظهر امروز دچار آبگرفتگی جزئی شده بود که با کمک نیروهای امدادی و شهرداری ، این مسئله نیز رفع شد و اکنون وضعیت به حالت عادی برگشته است.
وی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بالا آمدن آب رودخانه ها، از مردم خواست تا از استقرار در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
عزیزی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان تمهیدات لازم برای مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از بارش شدید باران را اندیشیده، گفت: به تمامی دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها نیز ابلاغ شده که در این ارتباط آمادگی کامل داشته باشند.
ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ستاد ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﮔﯿﻼﻥ همچنین یادآور شد: نیروهای اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در مناطق خطرخیز استقرار یافته اند.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار سامانه خنک و بارش زا در منطقه است و شرایط برای بارندگی، کاهش دما، گاهی وزش باد و احتمال رعد و برق مهیاست.
آسمان امروز گیلان ابری همراه با بارندگی متناوب و کاهش دما، در ارتفاعات جنوبی قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی با رشد ابر با احتمال رگبار است و برای فردا (شنبه) نیز آسمان قسمتی ابری تا ابری، در بعضی نقاط بارندگی، در ارتفاعات جنوبی کمی ابری تا نیمه ابری پیش بینی شده است.
شهرستان تالش در آستارا به ترتیب در 110 و 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارند.
7296/2007
کد N1420898

وبگردی