آفتاب

آستارا غرق در آب / سردرگمی مسافران، افزایش قیمت اقامتگاه و ...

آستارا غرق در آب / سردرگمی مسافران، افزایش قیمت اقامتگاه و ...

ایسنا نوشت: در پی بارش شدید باران، کوچه ها و معابر بندر مرزی آستارا در غرب استان گیلان، غرق در آب شد.

همزمان با ورود سامانه بارش‌زا به شمال و شمال غرب کشور، بارش به صورت باران که با رعد و برق و وزش باد همراه بود، حدود ساعت 21 شب گذشته در شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان آغاز شد.

در پی این بارش، آب به برخی منازل شهروندان در خیابان‌ها و معابر عمومی شهر به خصوص در مناطق ساحلی وارد شد، آبگرفتگی بازار بزرگ ساحلی موجب اختلال در کسب و کار روزمره بازاریان و کسبه شد.

مسافرانی که قصد اقامت شبانه یا بیتوته در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و سواحل دریای خزر در این شهرستان را داشتند با مشکلاتی مواجه شدند. در پی بارش غافلگیرانه باران، نرخ کرایه مسافر کاشانه‌ها برای اقامت گردشگران به شدت افزایش یافت.

بارش شدید باران، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری کراس کانتری (کوهستان) را که مقرر شده بود صبح امروز در پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا برگزار گردد، به تعطیلی کشاند.

شدت باران هم‌چنین به برخی باغات و اراضی کشاورزی خسارت وارد کرده است.

فردین فرتوت‌نیا، رئیس اداره هواشناسی بندر مرزی آستارا میزان بارش باران در این شهرستان را در کمتر از 12 ساعت، 7 . 114 میلی متر اعلام کرد و توضیح داد: سرعت وزش باد در ایستگاه سینوپتیک آستارا، 28 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

وی ادامه داد: دمای فعلی ثبت شده در ایستگاه مذکور، 21 درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته 10 درجه کاهش داشته است.

فرتوت‌نیا درصد رطوبت نسبی هوا را 95 درصد عنوان کرد و افزود: ارتفاع موج دریای خزر در این روز بین 1 الی 2 متر است لذا وضعیت موجود برای شنا، فعالیت‌های گردشگری دریایی و فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست.

لازم به توضیح است، تاکنون خسارات این بارش از سوی کارشناسان ذیربط برآورد نشده است.

 42234

کد N1420860

وبگردی