آفتاب

کنفرانس احزاب سیاسی آسیا با حضور ایران در مالزی گشایش یافت

کنفرانس احزاب سیاسی آسیا با حضور ایران در مالزی گشایش یافت

کوالالامپور – ایرنا – نهمین کنفرانس احزاب سیاسی آسیا روز جمعه با حضور نمایندگانی از احزاب ایران و عضو ایرانی ناظر این کنفرانس در مالزی گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، 'حسن غفوری فرد' رئیس خانه احزاب ایران از حزب موتلفه اسلامی به همراه 'صمد علی لکی زاده' مدیر کل آسیا مجمع تقریب به عنوان عضو ناظر در این کنفرانس شرکت کرده اند.
در آیین گشایش نهمین کنفرانس احزاب آسیایی که با حضور 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی برگزار شدد، 'مرضیه افخم' سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور نیز حضور داشت.
دوره پیشین این کنفرانس سال 2014 در سریلانکا برگزار شد.
نخست وزیر مالزی طی سخنانی در آیین گشایش این کنفرانس، گفت: حفظ اصول دمکراتیک و تامین اقتصاد و امنیت مردم از وظایف احزاب سیاسی و دولت ها است.
نخست وزیر مالزی افزود: این قبیل مسئولیت ها برای کسب اطمینان از اینکه نهادهای سیاسی متناسب با نیازهای مردم باقی بمانند اهمیت خاصی دارند.
وی در ادامه ضمن اشاره به کاهش بهای جهانی نفت تصریح کرد که برای حفظ تناسب با مردم، وظیفه دولت ها تنها حفظ اصول دمکراتیک نیست، بلکه کمک به نگهداشت ثبات اقتصادی و امنیت مردم نیز از نقش مهمی برخوردار است.
'حسن غفوری فرد' رئیس خانه احزاب ایران قرار است در این کنفرانس سخنرانی کند.
کنفرانس بین المللی احزاب سیاسی آسیا (آیکپ) مجمعی از احزاب سیاسی کشورهای منطقه است که از سال 2000 در فیلیپین فعالیت خود را آغاز کرد.
تا ماه آوریل سال جاری بیش از 350 حزب سیاسی از 52 کشور منطقه آسیا مجاز به شرکت در فعالیت های 'آیکپ' شدند.
افزایش تبادل و همکاری بین احزاب سیاسی کشورهای مختلف در منطقه با ایدئولوژی های گوناگون، افزایش فهم و اعتماد متقابل بین کشورهای آسیایی، ارتقاء همکاری های منطقه ای آسیا از طریق نقش منحصر به فرد و مجرای احزاب سیاسی و ایجاد محیطی برای صلح پایدار و رفاه مشترک در منطقه از اهداف اصلی این کنفرانس محسوب می شود.
فیلیپین، تایلند، چین، کره جنوبی، قزاقستان، کامبوج، جمهوری آذربایجان و سریلانکا میزبانان 8 دوره پیش این کنفرانس هستند.
نهمین دوره این کنفرانس از امروز به صورت رسمی در مالزی آغاز به کار کرد و تا پایان روز شنبه سوم سپتامبر (13 شهریور) ادامه دارد.
آساق**241**1611
کد N1420489

وبگردی