آفتاب

پیش بینی بودجه 13 میلیون دلاری سئول برای بهبود وضعیت حقوق بشر کره شمالی

پیش بینی بودجه 13 میلیون دلاری سئول برای بهبود وضعیت حقوق بشر کره شمالی

پکن - ایرنا - کره جنوبی با پیش بینی بودجه قابل توجه 13 میلیون و 600 هزار دلار، درصدد است به طور ویژه و مستقیم امور مرتبط با حقوق بشر کره شمالی را مورد بررسی قرار داده و آن را بهبود بخشد.

به گزارش ایرنا، کره جنوبی و آمریکا اصلی ترین کشورهایی هستند که همواره وضعیت حقوق بشر کره شمالی را مورد ارزیابی قرار داده و انتقادهای زیادی به آن وارد می کنند.
خبر تخصیص بودجه به این موضوع در حالی مطرح می شود که گفته می شود کره شمالی «کیم یونگ جین» معاون نخست وزیر در امور آموزش و پرورش را یک ماه قبل به جرم نافرمانی از «کیم جونگ اون» رهبر این کشور و داشتن چهره یاس آور اعدام کرده است.
پیشتر نیز روزنامه «جونگ آنگ» کره جنوبی در گزارشی آورده بود که دو مقام ارشد وزارت کشاورزی و آموزش و پرورش در ماه قبل اعدام شده اند که جرم آنها نیز همین بوده است.
در همین حال دولت کره جنوبی اعلام کرده است که برای بهبود وضعیت حقوق بشر کره شمالی در سال 2017 میلادی 13 میلیون و 600 هزار دلار اختصاص خواهد داد.
بودجه مذکور به همراه کل بودجه این کشور برای سال آینده میلادی در اختیار پارلمان قرار گرفته است که از دیروز پنجشنبه دوره کاری خود را آغاز کرد و انتظار می رود روز دوم دسامبر (آذر - دی) لایحه مذکور را به تصویب برساند.
دولت کره جنوبی تصریح کرده است که بزودی قانون جدیدی را در باره حقوق بشر کره شمالی تصویب می کند که برای اجرای آن این بودجه لازم خواهد بود.
وزارت وحدت کره هم اعلام کرده است یک بنیاد ویژه همکاری های حقوق بشری برای رسیدگی به وضعیت حقوق بشر کره شمالی ایجاد خواهد کرد.
کره جنوبی در دو دهه گذشته به بهانه های مختلف برای رسیدگی و بهبود مسائل مربوطه به حقوق بشر در کره شمالی مبالغی اختصاص داده و مراکز ویژه ای را نیز راه اندازی کرده است.
آمریکا هم در گزارش سالانه حقوق بشری خود به شدت از وضعیت حقوق بشر کره شمالی انتقاد می کند و بارها حکومت این کشور را به بربریت و سبعیت متهم کرده است.
آساق**231**1597
کد N1420454

وبگردی