آفتاب

رقص خاک با آهنگ آفتاب/ تمدن بیابانی ایران در موزه هنرهای معاصر

رقص خاک با آهنگ آفتاب/ تمدن بیابانی ایران در موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه «آهنگ آفتاب» با عکس‌های محمدرضا جوادی از کویر ایران و آثاری در ارتباط با کویر از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در این مجموعه هنری برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موزه هنرهای معاصر تهران در كنار نمايش آثار گنجينه و آثار هنرمندان خارجی به ايده های هستی شناسی فرهنگ ايرانی با نگاه معاصر نيز توجه می کند. از این‌رو، این مجموعه برپایی نمايشگاه‌های پژوهش محور را در برنامه‌هایش تدارک دیده است.

نمایشگاه «آهنگ آفتاب» که از سه شنبه در موزه هنرهای معاصر برپا شده، به بهانه ثبت جهانی قنات، خاک و بیابان را موضوع اصلی کار خود قرار داده است. در این مجموعه، عکس های محمدرضا جوادی به همراه آثاری از گنجینه موزه هنرهای معاصر به نمایش درآمده است.

محمدرضا جوادی در عكس‌هايش خلاف سرشت عکاسی عمل كرده و خیال کویر را به خیال خودش گره زده است. کویر از قاب دوربین جوادی گریخته و چون نهنگی در دل اقیانوس بیکران شناور شده است.

کویر دائم در حال حرکت است، در حالی که جوادی در عکس‌هایش به حرکت کویر نظمی داده که شبیه نوعی سکون قابل دسترس و ملموس است.

این هنرمند سعی کرده در این آثار چیزی را پیدا کند و از این کشف لحظه‌ای استفاده کرده تا جهان دیگری خلق کند و برای همین عکس‌های او مجموعه‌ای از کویرهای خلق شده‌اند، نه کویرهای مستند و عکاسی شده.

در اين نمايشگاه 60 عكس از آثار عکس های کویر محمدرضا جوادی و همچنین آثاری از غلامحسین نامی، پرویز کلانتری،رجلال شباهنگی، سهراب سپهری، ماركو گريگوريان، محمدابراهيم جعفری و میرعبدالرضا دریا بیگی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران که با این نمایشگاه می باشد، به نمايش گذاشته شده است.

نمایشگاه «آهنگ آفتاب» تا ششم آبان در موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خيابان كارگر شمالی، جنب پارك لاله برپا خواهد بود.

5757

کد N1420152

وبگردی