آفتاب
نماینده آیت الله سیستانی درایران:

رسانه های قوی و تاثیرگذار نقش مهمی در افشای مقاصد شوم دشمنان دارند

رسانه های قوی و تاثیرگذار نقش مهمی در افشای مقاصد شوم دشمنان دارند

قم- ایرنا - نماینده آیت الله سیستانی درایران گفت: رسانه های قوی و تاثیر گذار نقش مهمی در برملا ساختن توطئه های شوم دشمنان دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی شامگاه پنجشنبه در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری کنگره ملی بزرگداشت آیت الله مظاهری با بیان این مطلب، اظهار داشت: یکی از گرفتاری های ما در بحث رو یارویی با داعش و وهابیت نداشتن رسانه های پر قدرت است.
شهرستانی اظهار کرد: من به کشورهای زیادی سفر می کنم، ولی به دلیل کم رنگ بودن تبلیغات رسانه ای، بسیاری از ساکنان این کشورها اصلا هیچ اطلاعی ازبرخی کشورهای اسلامی از جمله ایران ندارند.
نماینده آیت الله سیستانی درایران همچنین با اشاره به سرمایه گذاری استکبار جهانی در حوزه رسانه خاطرنشان کرد: در شرایطی که ما فقط یک شبکه المیادین را داریم، بیشتر شبکه ها از جمله الجزیره، العربیه و حتی سی.ان.ان و بی. بی. سی همسو با جریان های تکفیری و داعشی حرکت می کنند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تجلیل از علما یکی از سنت های دیرینه بوده است، افزود: متاسفانه این اقدام بیشتر بعد از درگذشت این بزرگان اتفاق می افتاد، در حالی که باید این کار در زمان حیات آنها صورت بگیرد.
وی همچنین با اذعان به اینکه ما همیشه در کارهایمان پشتکار نداریم، و اکثر اقداماتی که انجام می دهیم نیز دیمی است، گفت: باید در امور فرهنگی به صورت سیستماتیک و برنامه ریزی شده عمل کنیم.
شهرستانی با تاکید بر اینکه حرکت هایی از قبیل تکریم علمای بزرگ حوزه از جمله آیت الله مظاهری خیلی خوب و موثر است، و آثار و برکت های زیادی دارد، افزود: بزرگداشت یک عالم دینی باعث تشویق سایر طلاب و روحانیان حوزه می شود.
شهرستانی همچنین با اشاره به اقدامات خوب انجام شده از طرف اعضای کنگره بزرگداشت این فقیه عالیقدر گفت: چهره های زیادی در جامعه وجود دارند، که ذوق و ادبیات کنگره ای آنها زبانزد خاص و عام است، که بی شک بهره برداری از ظرفیت این افراد کارگشای خیلی از کارهای مرتبط با برگزاری این آئین بزرگداشت می شود.
وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی مقدم بر هر چیز است، گفت: اگر برای این کنگره به نحو مطلوبی برنامه ریزی شود، بازدهی آن چند برابر خواهد شد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دراین دیدار با بیان اینکه این وزارتخانه از دیر باز اهتمام زیادی نسبت به تکریم و تعظیم علما و مراجع تقلید داشته است، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید با تشکیل ستادی ویژه متشکل از استاندار، امامان جمعه و جماعت و همچنین مسئولان حوزوی در هر استان این موضوع را به صورت جدی در دستور کار قرار داده است.
حجت الاسلام سید جواد حسینی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله مظاهری در 15 آذر ماه سال جاری و همزمان با هفته وحدت و روز اخلاق و مهرورزی خاطر نشان کرد: این عالم وارسته از زمان حضور خود در اصفهان که همواره دارای یک حوزه بسیار ارزشمند و گرانسنگی بوده منشا برکت های زیادی شده است.
وی با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان به اشراف چنین شخصیت بزرگی برای پیشرفت روز افزون خود نیاز مبرم داشت، اضافه کرد: به لطف مدیریت توانمند آیت الله مظاهری بر حوزه اصفهان این مرکز توانسته گام های مستحکمی را در این راستا بردارد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین حضور آیت الله مظاهری در اصفهان را موجب پویایی، بالندگی و همچنین دمیده شدن روح تازه به کالبد حوزه علمیه این استان توصیف کرد، و افزود: هم اکنون بیش از 25 کرسی درس خارج فقه در این حوزه با عظمت دایر است، و طلاب آن مقاله ها و آثار بسیار خوبی را در زمینه معرفت دینی و بویژه علوم حوزوی ارائه می کنند.
آیت الله حسین مظاهری در سال 1312 هجری شمسی در تیران اصفهان به دنیا آمد و هم اکنون استاد اخلاق و رئیس حوزه علمیه این استان است.
7403/ 6133/شبد ** 1095
کد N1420062

وبگردی