آفتاب
با سفر بان کی مون به کلمبو؛

مردم سریلانکا علیه سیاست های سازمان ملل تظاهرات کردند

مردم سریلانکا علیه سیاست های سازمان ملل تظاهرات کردند

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز پنج شنبه در گزارشی از کلمبو از تظاهرات مردم سریلانکا علیه سیاست های سازمان ملل در کشورشان خبر داد.

براساس این گزارش، ده ها تن از ناسیونالیست ها و رهبران بودایی سریلانکا امروز هنگام ورود بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به این شهر، با تجمع در برابر دفتر این سازمان علیه سیاست های آن در قبال کشورشان تظاهرات کردند.
اگرچه پلیس بارها تلاش کرد تا با عقب نشاندن این معترضان که توسط رهبران بودایی هدایت می شدند، آنها را از ورود به محل استقبال از دبیرکل سازمان ملل بازدارد، اما آنها با در دست داشتن پلاکاردهای علیه این سازمان اعتراض خود را به گوش دبیرکل رساندند.
به گزارش ایرنا، مردم سریلانکا طی سال های اخیر بارها به سازمان ملل و تصویب قطعنامه های مختلف در شورای حقوق بشر آن اعتراض کردند.
اگرچه این مصوبات سازمان ملل بیشتر برای تحقیق درباره جنایات جنگی ادعایی در جنگ داخلی این کشور بودند، اما مردم معترض و حتی دولت سریلانکا معتقدند که هرگونه تحقیقات جدید در باره جنگ داخلی این کشور به روند آشتی قومی در دوره پس از جنگ میان قوم اکثریت سینهالی و قوم اقلیت تامیل لطمه خواهد زد.
در واقع آنها معتقدند که ادامه دخالت های سازمان ملل با حمایت از شورشیان تامیل نه تنها کمکی به حل بحران داخلی نکرده و نخواهد کرد، بلکه بر وخامت اوضاع نیز می افزاید.
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل امروز برای یک سفر دور روزه وارد کلمبو شد.
آساق**1378** 3404
کد N1419810

وبگردی