آفتاب

اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در قم به نیازمندان اهدا شد

اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در قم به نیازمندان اهدا شد

قم- ایرنا- ولی الله صمدی مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی، آقایی حدود 45 ساله و از تبعه کشور افغانستان به نیازمندان اهدا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی روز پنجشنبه دراین خصوص افزود: این بیمار بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود که در بیمارستان امام رضا(ع) قم بستری بود که پس از تشخیص مرگ مغزی و با حمایت خانواده وی، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی اضافه کرد: پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج، رضایت خانواده وی برای اهدا عضو گرفته شد و ارگان های حیاتی این بیمار مرگ مغزی به بیماران تبعه کشور افغانستان که در لیست انتظار پیوند بودند، پیوند شد .
وی گفت: طبق قانون اتباع کشور افغانستان که کارت اقامت دارند پس از مرگ مغزی و با رضایت خانواده می توانند فقط به اتباع کشور خود اهدا عضو داشته و به سایرین ممنوع است.
صمدی با بیان این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده ها و پافشاری آن ها بر امکان بهبود بیمارانشان، این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی رسند.
وی بیان کرد: این آقا چهارمین مورد مرگ مغزی از استان قم بود که در سال جاری به بیمارستان شریعتی تهران، جهت اهدای عضو اعزام شد.
/2085/ 6133/
کد N1419725

وبگردی