آفتاب

دیدار دکتر واعظی از شرکت تلکوم کره جنوبی/توسعه پروژه دولت هوشمند با همکاری کره‌ای‌ها

دیدار دکتر واعظی از شرکت تلکوم کره جنوبی/توسعه پروژه دولت هوشمند با همکاری کره‌ای‌ها

وزیر ارتباطات در ادامه سفر خود در کره جنوبی از شرکت تلکوم این کشور دیدار کرد و از حضور این شرکت در کشورمان استقبال کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ صبح پنجشنبه دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه هیات همراه از شرکت تلکوم کره جنوبی که بزرگترین اپراتور این کشور است، دیدار کرد و آخرین دستاوردها و ظرفیت های این شرکت توسط مسئولان ارشد تشریح شد.
در این دیدار دکتر واعظی ضمن تشریح سیاست های دولت جمهوری اسلامی در توسعه صنعت ICT و منابع اختصاص یافته برای سرمایه گذاری در این صنعت، از علاقه مندی شرکت های کره جنوبی برای سرمایه گذاری در ایران استقبال کرد.
وی همچنین اظهار کرد: زمانی این همکاری ها نتیجه خواهد داد که همراه با سرمایه گذاری خارجی از منابع داخلی و بومی نیز بهره گیری شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در این چهارچوب وزارت ارتباطات حمایت کامل خود را از حضور شرکت های فعال در صنعت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران اعلام می کند.
گفتنی است مقامات این شرکت که در سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران آمده بودند تمایل خود را در همکاری با کشورمان در حوزه های همکاری های بانکی، طراحی پروژه های شبکه ملی حمل و نقل از طریق IT، پروژه های آموزشی در سطح دانشگاهی و همچنین سایر خدمات عمومی از جمله دولت الکترونیک و سلامت را بیان کردند.
بر طبق این گزارش از آنجایی که شرکت تلکوم کره جنوبی بر اساس شاخص بین المللی حوزه ICT رتبه بسیار بالایی دارد، می تواند در این حوزه همکاری های مناسب و گسترده ای را با کشورمان انجام دهند.
در این دیدار نیز مقرر شد تا شرکت های ذیربط دولتی و بخش خصوصی از جمله اپراتورهای ایرانی نسبت به معرفی پروژه های مورد نظر با توجه به نیاز داخلی اقدام نمایند.

 


امضای یادداشت تفاهم پیرامون پروژه دولت هوشمند جمهوری اسلامی ایران میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و آژانس ملی توسعه فناوری اطلاعات کره جنوبی
در مراسمی که در محل آژانس ملی توسعه فناوری اطلاعات کره جنوبی (نایپا) برگزار شد، مهندس نصرالله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و جونگ لوک یون رییس نایپا یادداشت تفاهمی پیرامون پروژه دولت هوشمند جمهوری اسلامی ایران به امضا رساندند.

در این مراسم که در آن جمعی از مدیران ارشد دو سازمان و نیز نماینده سفارت ایران در کره حضور داشتند، طرفین علاوه بر بحث و گفتگو پیرامون استفاده از ظرفیت ها و تجارب کشور کره در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و دولت هوشمند در ایران، راه های چگونگی ادامه همکاری و توسعه تعاملات فیمابین را بررسی نمودند.
این چهارمین سند تفاهم در سطح بالای وزارت ارتباطات در سفر اخیر است که به نوبه خود به واسطه عملیاتی شدن مراحل اجرایی وتوافقات برخی اسناد اتفاقی بینظیر است


5656

 

کد N1419659

وبگردی