آفتاب
انتخابی جام جهانی 2018 روسیه

دیدار تیم های همگروه ایران در ماکائو برگزار نمی شود/واکنش کره جنوبی

دیدار تیم های همگروه ایران در ماکائو برگزار نمی شود/واکنش کره جنوبی

پکن - ایرنا - به رغم اعلام قبلی مبنی بر برگزاری دیدار تیم های ملی فوتبال کره جنوبی و سوریه در ماکائو در چارچوب مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، فدراسیون فوتبال کره خبر داد که این بازی در این شهر برگزار نمی شود.

به گزارش ایرنا، تیم های ملی فوتبال کره جنوبی و سوریه همگروه تیم ملی فوتبال ایران در گروه اول این مرحله از مسابقات همراه با تیم های چین، ازبکستان و قطر هستند.
فدراسیون فوتبال کره جنوبی امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای در تارنمای خود آورده که فدراسیون فوتبال سوریه و فدراسیون فوتبال ماکائو در جنوب چین نتوانسته اند برای برگزاری این دیدار در روز سه شنبه آینده به توافق برسند.
این در شرایطی است که اعلام شده بود تمامی مسابقات تیم ملی فوتبال سوریه با تیم های همگروه خود بر اساس توافقات صورت گرفته در این شهر چین برگزار خواهد شد.
با این حساب فدراسیون های فوتبال کره جنوبی و سوریه مذاکرات خود را برای یافتن یک محل جایگزین شروع کرده اند که نتیجه آن تا پایان این هفته روشن خواهد شد.
دو کشور قرار بود ابتدا این مسابقه را در لبنان برگزار کنند اما به دلایل امنیتی این برنامه نیز دچار تغییر شد و حالا باید دید که بر سر چه مکانی توافق حاصل خواهند کرد.
به نظر می رسد که اختلاف بر سر مسائل مالی باعث بروز این مشکل شده است زیرا تیم ملی فوتبال سوریه باید هزینه تامین امنیت ورزشگاه و حمل و نقل را تقبل نماید.
چنانچه طرفین نتوانند درباره مکانی مناسب برای برگزاری این رقابت به توافق برسند کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) موظف به معرفی یک کشور برای برگزاری این مسابقه است.
کره جنوبی به دلیل نزدیکی این کشور با ماکائو، تمایل زیادی داشت دیدار مزبور در جنوب چین برگزار شود اما ظاهرا این موضوع صورت نگرفته است.
قرار بود تیم ملی فوتبال کره جنوبی دو روز بعد از دیدار با چین که امروز پنجشنبه برگزار می شود، این هفته راهی ماکائو شود و فدراسیون کره جنوبی می گوید که اگر بار دیگر قرار باشد لبنان میزبان دیدار این تیم و سوریه باشد با آن مخالفت خواهد کرد زیرا در یک فاصله کوتاه باید هزینه زیادی برای خرید بلیت سفر متقبل شود.
در چارچوب مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه امروز تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر در تهران و تیم کره جنوبی برابر چین در سئول به میدان می روند.
آساق**231**1597
کد N1419510

وبگردی