آفتاب

«سفرنامه صبا» با رویکرد جدید از شبکه یک سیما پخش می شود

«سفرنامه صبا» با رویکرد جدید از شبکه یک سیما پخش می شود

تهران - ایرنا - تهیه کننده «سفرنامه صبا» با اعلام خبر پخش سری جدید این برنامه از شبکه یک سیما افزود: در این سری، رویکرد جدید و موضوع محوری در دستور کار قرار گرفته است.

محمد خنافری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار صدا وسیمای ایرنا در مورد مجری این برنامه گفت: علی اسدی از مجریان توانمند شبکه یک سیما، این برنامه را اجرا می کند و اردشیر منظم گوینده و دوبلور ارزشمند، گزارشگری برنامه را به سبک جدیدی به عهده خواهد داشت.
وی افزود: قسمت نخست این سری فردا (پنجشنبه) ساعت 7 از شهرستان بهارستان در 24 کیلومتری تهران به صورت زنده پخش می شود.
خنافری ادامه داد: صبا مخفف صبح به خیر ایران است و پیش از این به عنوان بخشی از این برنامه پخش می شد، اما مدتهاست که به برنامه مستقلی تبدیل شده و اکنون به عنوان کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما تولید و پخش می شود.
وی افزود: این برنامه در قسمت های جدید به نقاط مختلف کشور سفر می کند و قابلیت های این شهرها را از جهت اقتصادی، سیاسی، علمی و تفریحی پیش روی مخاطبان به تصویر می کشد.
خنافری در مورد رویکرد این برنامه در سری جدید توضیح داد: سری جدید ریتم تندتری دارد و موضوع محور است. در قسمت های قبلی که اقبال واحدی مجری آن بود به شهرهای مختلف کشور سفر می کرد و برنامه در روستاهای گوناگون در قالب پرداختن به آداب و سنن آنجا تولید و پخش می شد و به فضاهای سنتی می پرداخت. اما انتخاب مجری و گزارشگر جدید این برنامه بر اساس طراحی جدید برنامه بوده که به اقتضای شرایط امروز باید ریتم سریع تری داشته باشد.
این تهیه کننده تلویزیون افزود: در زمینه توسعه کشور در استان های گوناگون پیشرفت های خوبی به دست آمده اما اطلاع رسانی نشده و به همین دلیل مردم به تهران مهاجرت می کنند تا از امکانات استفاده کنند. ضمن اینکه قابلیت های گردشگری و فرهنگی شهرستان های مختلف را در این سری از سفرنامه صبا معرفی می کنیم.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد تعداد قسمت ها و زمان این دوره از سفرنامه صبا گفت: هر قسمت در این سری که احتمالا تا پایان سال طول می کشد، 90 دقیقه خواهد بود.
خنافری در مورد مشارکت وزارتخانه و نهادهای مربوطه در ساخت این مجموعه نیز گفت: مشارکت به لحاظ کمک های کارشناسی و حمایت های معنوی را از سوی مدیران هر شهر و گرفتن اطلاعات درست و جامع از آن شهر دریافت کرده ایم. ضمن اینکه چهره های شاخص فرهنگی و هنری و قهرمانان ورزشی و علمی نیز در هر برنامه حضور خواهند داشت.
وی در مورد قسمت بعدی این برنامه و اینکه آیا برای سفر به شهرهای مختلف مناسبت های تقویمی مانند هفته دفاع مقدس نیز در نظر گرفته می شود یا نه گفت: هفته بعد احتمالا ارومیه خواهیم بود اما هنوز قطعی نشده و تا شنبه آتی مشخص می شود. اما مثلا در خصوص هفته دفاع مقدس اکثر شبکه ها برنامه تولید می کنند و ما از موازی کاری پرهیز می کنیم، مگر شرایط خاصی وجود داشته باشد.
خنافری در مورد بازپخش این دور از سفرنامه صبا در شبکه های استانی گفت: اکنون بازپخش نداریم اما با معاونت استان ها و شبکه شما، تعامل هایی داشته ایم چون این شبکه فعالیت جدید خود را آغاز کرده و ممکن است در آینده در این شبکه بازپخش داشته باشیم.
وی در مورد عوامل این برنامه توضیح داد: کارگردانی بخش پلی بک ها را شهرام کابری برعهده دارد، ضمن اینکه اتاق فکری داریم که اعضای آن روی موضوعات هر قسمت کار می کنند.
فراهنگ ** 9157 ** 1071
کد N1418578

وبگردی