آفتاب

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید : قاعده هرم سلامت برای جانبازان بیمه های همگانی و تکمیلی است

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید : قاعده هرم سلامت برای جانبازان بیمه های همگانی و تکمیلی است

اهواز - ایرنا - معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیمه های همگانی و تکمیلی در قاعده هرم سلامت برای جانبازان قرار دارد که می توانند از خدمات عمومی و بیمه ها در بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا عبدالرضا عباس پور چهارشنبه در آئین راه اندازی مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی خوزستان در اهواز اظهار کرد: از آنجایی که رعایت دقیق قوانین، سهولت در خدمات و افزایش رضایت جانبازان از اولویت های بهداشت و درمان بنیاد شهید است ، در این راستا یک میلیون و 688 هزار نفر از ایثارگران زیرپوشش بیمه های تکمیلی هستند.
وی افزود: در برخی مواقع که بیمه ها نتوانند خدمات ارائه کنند بنیاد شهید بطور مستقیم نسبت به ارائه خدمات اقدام می کند و در کلینیک های تخصصی در استان ها و کلینیک های چند تخصصی در تهران و یا با دعوت از متخصصان خارجی خدمات لازم را به آنها ارائه می کند.
عباس پور ادامه داد: پارسال 25 تیم پزشکی برای معاینه ایثارگران به استان ها اعزام کردیم که یک هزار و 883 نفر معاینه شدند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد:ما موظف هستیم از تمام خدمات درمانی در کشور و یا حتی خارج از کشور برای درمان ایثارگران استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه مشکلات جسمانی جانبازان پیچیده است گفت: گاهی برخی از متخصصان خارجی اذعان می کنند که با این چنین بیمارانی در سطح دنیا برخورد نداشته اند که این نشان از ایثارگری و جانبازی آنهاست.
عباس پور اضافه کرد: بنیاد شهید از همه امکانات دنیا برای ارائه خدمات به جانبازان استفاده می کند تا کمی از مشکلات آنها را کاهش دهد.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: محیط زندگی این افراد باید به گونه ای مناسب سازی شود که از امکانات برابر با سایر افراد جامعه برخوردار شوند که به معنی توانبخشی کلی است و توانبخشی باید در قانون گذاری و حتی در ساختار شهری نمود پیدا کند.
وی ابراز امیدواری کرد روزی به آن مرحله برسیم که جانبازان ما از تمام امکانات شهری به راحتی استفاده کنند.
عباس پور اظهار کرد: بنیاد شهید برای ساخت مراکز توانبخشی در کل کشور تلاش می کند و 70 درصد در طراحی های کشوری به بهره برداری رسیده اند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: نیازهای درمانی جانبازان متغیر از 20 سال گذشته است چون پیش تر نیاز درمانی آنها بیشتر محسوس بود اما با توجه به کهولت سنی، توانبخشی در اولویت اصلی تامین نیازهای آنها است.
وی با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر خاطرنشان کرد: بهترین کار برای ادامه راه شهدا، خدمت به یادگاران آنها و شهیدان زنده یعنی جانبازان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان نیز اظهار کرد: عملیات اجرایی مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی در سال 1393 کلید خورد و دارای 11 تخت، مجموعه فرهنگی برای برگزاری آئین های جشن و سرور و دعا و عزاداری ائمه و مرکز ورزشی است.
عبدالرضا فرجیان افزود: بالغ بر 30 میلیارد ریال برای این مرکز هزینه شده است که 20 میلیارد ریال برای ساختمان و بقیه برای تجهیزات است.
وی ادامه داد: فازدوم شامل راه اندازی مرکز درمانگاهی تخصصی برای جانبازان نخاعی، 70 درصد و شیمیایی است که برای پایش سلامت مهیا می شود.
فرجیان تصریح کرد: در صورت دریافت مجوزهای لازم در هفته دفاع مقدس راه اندازی می شود.
3004/6065 /1484
کد N1418351

وبگردی