آفتاب

چمن ورزشگاه‌ تمرین جوانان بوی لاستیک سوخته می‌دهد/ دل هیچ مسئولی به حال تیم‌های پایه نمی‌سوزد

چمن ورزشگاه‌ تمرین جوانان بوی لاستیک سوخته می‌دهد/ دل هیچ مسئولی به حال تیم‌های پایه نمی‌سوزد

پرداختن به مشکلات فوتبال پایه موضوع جدیدی نیست. دردی قدیمی که فقط گوش شنوایی می‌طلبد. از برنامه‌ریزی‌های هیئت فوتبال برای بازی در اوج گرما گرفته تا استاندارد نبودن زمین‌ها و استادیوم‌هایی که وسط پارک‌ها قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، همه اینها گوشه‌ای از مشکلات تیم‌های پایه فوتبال باشگاه‌های کشورمان است که در آینده‌ای نه‌ چندان دور انتظار داریم در فضاهای بین‌المللی افتخارآفرین باشند.

این بار سرمربی تیم پرسپولیس از مشکلات فراوان جوانان و رده‌های پایه تیم‌ها گفت و تاکید کرد که با وجود این همه مشکل، انتظارات از تیم‌های پایه در مسابقات بین‌المللی بالا است.

سرمربی تیم جوانان پرسپولیس پس از پایان بازی با استقلال، با گلایه از وضعیت فوتبال پایه در ایران گفت: متأسفانه همه چیز در بخش تیم‌های پایه ایراد دارد. برنامه‌ریزی هیئت فوتبال باعث شده ما در یک هفته دو بار بازی کنیم که در این صورت هیچ پیشرفت و آموزشی پیش نمی‌آید. در گرمای تیرماه، بازی تیم جوانان را ساعت 11 یا 12 ظهر برگزار می‌کنند و زمین‌ها هم افتضاح است.

وی از چگونگی تمرینات جوانان تیم‌های پایه در ورزشگاههای غیراستاندارد سخن به میان آورد و افزود: در این زمین‌ها عرض زمین 62 متر است، مهاجم حریف از نقطه کرنر بچرخد، وارد محوطه جریمه ما می‌شود. چمن ورزشگاه‌ها بوی لاستیک سوخته می‌دهد و اکثر استادیوم‌ها وسط پارک‌هاست که بازیکنان ما باید از بین یکسری ساقی مواد و آدم‌های معتاد خودشان را به رختکن تیم برسانند و وقتی وارد زمین می‌شوند، دو سه تا کلاغ مشغول تماشای بازی‌شان هستند! آن وقت در یک بازی بین‌المللی در رده پایه شکست می‌خوریم، 10 نفر کارشناس می‌شوند و در تلویزیون حرف‌های آن‌چنانی می‌زنند.

عبدالهنژاد تاکید کرد: تا وقتی وضعیت فوتبال ما به این شکل و سیاق است، مطمئن باشید چیزی تغییر نمی‌کند و بچه‌هایی که رشد می‌کنند، به‌خاطر همت خودشان و دلسوزی مربیان است وگرنه دل هیچ مسئولی به حال فوتبال پایه نمی‌سوزد. دربی برای ما تمام شد و از این به بعد باید در پارک‌ها فوتبال بازی کنیم!

با این شرایط انتظار داشتن یک تیم ملی قوی در آینده، خیال خامی است که باید آن را به دست فراموشی سپرد. تا زمانی که سرمایه‌گذاری در تیم‌های پایه صورت نگیرد داشتن تیمی خوب، آینده‌دار و حرفه‌ای دور از دسترس خواهد بود.

 

 

کد N1418189

وبگردی