آفتاب
طی پنج ماهه سالجاری ؛

پیشی گرفتن روند طلاق نسبت به ازدواج در استان فارس

پیشی گرفتن روند طلاق نسبت به ازدواج در استان فارس

شیراز- ایرنا- شیراز - ایرنا- مدیرکل ثبت احوال استان فارس گفت : بررسی آمارهای 5ماهه سالجاری ثبت ازدواج و طلاق نشانگر این هست که این دو مقوله طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل بترتیب رشد 13و 2دهم درصدی و 16و 9دهم رصدی داشته است .

به گزارش ایرنا ، علیرضا انصاری شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بررسی آمارهای موجود ثبتی در پنج ماهه گذشته نشان می دهد که تعداد 29هزار 406ازدواج در فارس صورت گرفته که نظر به 18هزار و 25مورد ثبتی سال گذشته افزایش 13و 2دهم درصدی را شاهدیم .
وی ادامه داد : همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون در مجموع چهار هزار و 54رویداد طلاق در استان به ثبت رسیده که متاسفانه نسبت به مدت مشابه با سال قبل شاهد رشد 16و 2دهم درصدی در این مقوله هستیم .
انصاری با بیان این مطلب که علت بخشی از این افزایش آمار طلاق را باید در متمرکز شدن ثبت طلاق ها جستجو کرد اظهار داشت : در استان فارس از هر 5مورد ازدواج یک طلاق به ثبت می رسد و این در حالی است که در شیراز از هر سه و 6دهم ازدواج یکی منجر به طلاق می گردد که بر این اساس رتبه فارس در ثبت طلاق در کشور طی سال گذشته 24و در ازدواج 19بوده است .
وی این را نیز هم اضافه کرد که براساس آمارهای ارائه شده میانگین کشوری طلاق چهار و 2دهم و در فارس 5و چهار دهم درصد می باشد و از این حیث فارس رتبه 11کشوری را به خود اختصاص داده است .
انصاری در بخشی از سخنان خود به صدور کارت ملی هوشمند در استان فارس اشاره کرد و افزود: تاکنون 587هزار کارت ملی هوشمند در این استان صادر شده و این در حالی است که سهمیه فارس براساس میزان تعیین شده کشوری 450هزار کارت بوده است .
وی با اشاره به اینکه روزانه در استان فارس 500نفر متقاضی دریافت کارت هوشمند می باشند اظهار داشت : ولی در سالجاری میزان سهمیه استان فارس برای صدور کارت هوشمند هفت هزار و 200فقره می باشد .
5054
کد N1418004

وبگردی