آفتاب
رئیس قوه قضاییه:

حقوق مردم در وقف و اراضی منابع طبیعی نباید تضییع شود

حقوق مردم در وقف و اراضی منابع طبیعی نباید تضییع شود

مشهد - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: متولیان در سازمان های اوقاف و امور خیریه ، سازمان جنگل ها و منابع طبیعی در صدور سند برای تعیین حریم اراضی وقفی و ملی حقوق مردم را تضییع نکنند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی روز چهارشنبه در نخستین همایش صیانت از وقف با رویکرد تثبیت مالکیت موقوفات و اراضی ملی که در مجتمع فرهنگی، رفاهی میلاد مشهد برگزار شد، افزود : ذائقه برخی متولیان در این سازمان ها به گونه ای است که به حقوق مردم تجاوز کرده و آنان را دچار مشکل می کنند و سند مالکیت به گونه ای صادر می شود که مردم متصرف کننده آن زمین به شمار می روند.
وی تاکید کرد : سازمان ها باید در این زمینه چاره اندیشی کند تا حقوق مردم تضییع نشود و صدور سند مالکیت برای همه اراضی موقوفی و ملی در کشور سریعتر انجام شود.
وی افزود : مساله تضییع حقوق مردم بیشتر در بحث اراضی منابع طبیعی در کشور روی می دهد زیرا در مواردی سند ملی برای زمینی صادر می شود که کشاورز یا باغدار و دامدار در آن اراضی دارای مستثنیات است و بعد از بروز مشکل وی ناچار می شود کار و زندگی خود را رها کرده و پیگر حق و حقوق خود شود.
وی ادامه داد : مشکلات مربوط به اراضی مورد اختلاف بین سازمان اوقاف و امور خیریه و جنگلها در وسعتی حدود 200 هزار هکتار است و باید هر چه سریعتر این موضوع حل و فصل شده و مساله به گونه ای حل شود که به دستگاه قضا کشیده نشود.
خبر تکمیل می شود
7489/1906
کد N1417825

وبگردی