آفتاب

اولین دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی در دادگاه تجدیدنظر به پایان رسید

اولین دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی در دادگاه تجدیدنظر به پایان رسید

تهران - ایرنا - اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی دادستان سابق عمومی و انقلاب تهران پس از 4 ساعت در شعبه 22 دادگاه تجدید نظر استان تهران به پایان رسید.

وکیل مدافع روح الامینی یکی از فوت شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک از اتمام بدون نتیجه بودن ادامه پیگیری پرونده در دادگاه تجدید نظر به آینده موکول شد.
به گزارش خبرنگار حقوق و قضایی ایرنا، این دادگاه از ساعت 9 صبح امروز سه شنبه آغاز و حدود ساعت 13 به کار خود پایان داد.
خبرنگاران رسانه های مختلف که از اولین ساعات شروع دادگاه در محل دادگاه تجدید نظر استان تهران حضور داشتند به علت طولانی شدن جلسه، محل دادگاه را ترک کردند.
میر مجید طاهری وکیل مدافع روح الامینی یکی از فوت شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا در باره جلسه امروز رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی بدون اشاره به موارد مطرح شده در دادگاه گفت: ادامه رسیدگی به این پرونده از سوی دادگاه به جلسه دیگر موکول شد.
طاهری افزود: دومین جلسه دادگاه تجدید نظر در خصوص این پرونده از سوی رییس دادگاه مشخص نشد.
وی تصریح کرد که احتمالا در دو سه روز آینده جلسه بعدی برگزار خواهدشد.
گفتنی است این پرونده پیشتر برای رسیدگی در مرجع تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال شده بود که شعبه 38 دیوان با صدور قرار عدم صلاحیت، رسیدگی به آن را در صلاحیت دادگاه های تجدیدنظر استان اعلام کرده بود.
شکایت عبدالحسین روح الامینی اولیای دم یکی از فوت شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی کشکولی مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت پس از برگزاری هفت جلسه، قاضی کشکولی، مرتضوی را در ارتباط با شکایت اولیای دم مرحوم روح الامینی به اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که نقض شده بود، تبرئه کرد.
اجتمام/1193 / 1200
کد N1416572

وبگردی