آفتاب
بسته حوادث 24 ساعت گذشته/

دزد خانه پسر 13 ساله خانواده بود/ دستگیری انتشاردهنده شماره تماس شهروندان

دزد خانه پسر 13 ساله خانواده بود/ دستگیری انتشاردهنده شماره تماس شهروندان

تهران-ایرنا- رئیس پلیس فتای استان فارس از کشف پرونده برداشت غیرمجاز دو میلیون ریالی در شیراز خبر داد و گفت: سارق پسر 13 ساله خانواده شاکی بود.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: خانم 33 ساله شیرازی با مراجعه به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی شکایت خود را مبنی بر اینکه از حسابش دو میلیون ریال برداشت شده است عنوان کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.
وی ادامه داد: شاکی که کارمند یک شرکت در شیراز است در اظهارات خود بیان کرد پس از اینکه برای خرید به فروشگاه مراجعه می کند، متوجه می شود مبلغ دو میلیون ریال از موجودی حسابش کسر شده است و کل حسابش خالی نشده است که پس از مراجعه به بانک متوجه می شود این برداشت ها که در چندین نوبت صورت گرفته است از طریق فضای مجازی بوده است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس اظهار داشت: پس از تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را برای شناسایی سارق حساب آغاز کرده که با بررسی های صورت گرفته مشخص می شود سارق نوجوان 13 ساله و پسر خانواده است
که مخفیانه با حساب مادرش بازی های اینترنتی خریداری کرده است.
سرهنگ حسینی از والدین خواست مراقب فرزندانشان در فضای مجازی باشند و آنها را در این فضا تنها نگذارند، همان گونه که والدین باید مراقب فرزندان خود در فضای جامعه باشند، در فضای مجازی نیز می بایست با فرهنگ سازی و ارتباطات نزدیک و در ادامه با کنترل فرزندان خود مانع انحرافات احتمالی آنها شوند.
وی همچنین تاکید کرد: افراد باید سرویس پیامکی حساب بانکی خود را فعال ساخته تا در صورت انجام هرگونه تراکنش مالی از طریق پیامک متوجه تراکنش های مالی حساب خود شوند.

**دستگیری مجرم جوان انتشار دهنده شماره تماس شهروندان
رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: مجرم جوان اینترنتی که با انتشار شماره تلفن های شهروندان در شبکه اجتماعی تلگرام علیه آنان هتک حیثیت کرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ حافظ شریفی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس فتا هنگام پایش و رصد در فضای مجازی متوجه شدند که شخص یا اشخاصی با سوءاستفاده از فضای سایبری و انتشار شماره تلفن های شهروندان در شبکه اجتماعی تلگرام، علیه آنان هتک حیثت کرده اند.
وی افزود: با انجام تحقیقات گسترده و فنی کارآگاهان پلیس فتا مجرم اینترنتی که جوانی 17 ساله بود را شناسایی و موفق شدند او را در عملیاتی غافلگیرانه در منزل پدری اش دستگیر کنند.
رئیس پلیس فتا استان اردبیل با اشاره به این که مجرم اینترنتی در بازجویی های پلیسی انگیزه خود از ارتکاب جرم در فضای مجازی را تفریح و سرگرمی و کسب درآمد عنوان کرد، گفت: این مجرم پس از تحویل به مقام قضایی با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

**بازی با آبروی مردم با ساخت صفحات جعلی
فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از شناسایی و دستگیری فردی که با ایجاد صفحه جعلی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت کرده بود توسط پلیس فتا،خبر داد.
سرهنگ محمدحسن محمدی با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت خانم جوانی مبنی بر این که شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام با ایجاد صفحه جعلی با تصویر و نام شاکیه اقدام به هتک حیثیت کرده، بلافاصله تیم تحقیقاتی تشکیل و وارد عمل شد.
وی افزود: کارشناسان با استفاده از روش های تخصصی و استفاده از توان علمی و عملی پلیس فتا موفق شدند متهمه را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر نمایند.
این مقام انتظامی ادامه داد: متهمه پس از ارائه شواهد و مستندات اعتراف کرد و گفت به خاطر خصومتی که بینمان در خصوص مسائل شخصی و خانوادگی پیش آمده بود اقدام به این عمل نمودم ولی اکنون اظهار ندامت و پشیمانی کرده و درخواست بخشش از شاکیه رادارم .
سرهنگ محمدی با اشاره به اعتراف صریح متهمه به بزه ارتکابی اضافه کرد: نامبرده جهت سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دماوند به افرادی که اقدام به انتشار خلاف واقع و توهین نسبت به اشخاص در سایت ها و شبکه های مجازی می کنند هشدار داد و گفت: طبق قانون جرائم رایانه ای هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابرات اکاذیبی را منتشر نماید افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شوند.

**توقیف اسکانیا با یک و نیم میلیارد ریال لوازم خودروی قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم استان اصفهان از کشف یک محموله لوازم خودروی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ غلامرضا براتی گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین نظارت بر تردد خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد 533 کارتن انواع لوازم خودرو فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.
سرهنگ براتی ارزش این محموله کشف شده را یک میلیارد و 500 میلیون ریال دانست و اعلام کرد: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا مستقیما تولیدات داخل کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و موجبات رکود اقتصادی کشور را فراهم می کند که نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد .

**جیب برهای بازار سمنان به 30 فقره سرقت اعتراف کردند
فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی اعضای یک باند چهار نفره جیب بر در بازار سمنان و اعتراف متهمان به 30 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ روح الامین قاسمی اظهار داشت: با وقوع چند فقره جیب بری در بازار سمنان، کارآگاهان پلیس با تشکیل پرونده ای ویژه، رسیدگی سریع به موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: سارقان با استفاده از شلوغی های بازار و خیابان های مرکزی شهر، به وجوه نقد، کارت های بانکی و طلاجات شهروندان دستبرد می زدند.
قاسمی به تلاش ماموران انتظامی برای شناسایی متهمان اشاره و تصریح کرد: اقدامات فنی و تخصصی پلیس دست سه فرد سابقه دار را در این پرونده رو کرد.
به گفته این مسئول انتظامی، متهمان خانه ای مجردی در سمنان اجاره کرده و در آنجا سکونت داشتند.
سردار قاسمی تصریح کرد: با هماهنگی قاضی پرونده، عملیات دستگیری سارقان سابقه دار طرح ریزی و در اقدامی سریع دو نفر از آنها در مخفیگاهشان غافلگیر شدند.
وی به انتقال متهمان 35 و 38 ساله به پلیس آگاهی استان اشاره و خاطرنشان کرد: جیب برهای معتاد در بازجویی های تخصصی، به 30 فقره جیب بری و کیف زنی اعتراف کردند.
رئیس قرارگاه استانی مبارزه با سرقت افزود: متهمان در تحقیقات تکمیلی، یک مرد و زن جوان که از همدستان آنها در این سرقت ها بودند را معرفی کردند.
قاسمی به کشف مقادیر زیادی مدارک شناسایی، کارت های بانکی، گوشی های تلفن همراه و ... در مخفیگاه متهمان اشاره و اضافه کرد: یکی از سارقان دستگیر شده 11 فقره و نفر دوم، یک فقره سابقه کیفری دارند.
وی از اعلام شکایت 21 شهروند مالباخته در این پرونده خبر داد و گفت: پیگیری ها برای شناسایی سایر شاکیان ادامه دارد.
سردار قاسمی به روش سارقان دستگیر شده اشاره و تصریح کرد: اعضای این باند که سه مرد و یک زن بودند در بازار و اماکن شلوغ حضور یافته و پس از شناسایی طعمه خود، با شلوغ کردن اطراف وی نقشه خود را پیاده می کردند.
فرمانده انتظامی استان بر ادامه تحقیقات تا دستگیری همه اعضای این باند جیب بر تاکید و به عموم شهروندان توصیه کرد: هنگام حضور در اماکن شلوغ تجاری مراقب وسایل همراهتان باشید و در صورت مشاهده هر مورد مشکوک، مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی 110 درمیان بگذارید.

**3 کشته و 2 مجروح در سانحه مرگبار رانندگی
بر اثر برخورد سه دستگاه خودرو در محور چمن بید - جنگل گلستان سه تن کشته و دو نفر نیز مجروح شدند.
سرهنگ علیرضا حسین زاده رئیس پلیس راه استان خراسان شمالی گفت: ساعت 22:10 شب گذشته(هشتم شهریورماه) یک دستگاه خودروی پراید در کیلومتر 51 محور 'چمن بید - جنگل گلستان' با یک دستگاه خودروی پژو 405 و یک دستگاه سواری پراید برخورد کرد.
وی با بیان اینکه بلافاصله مأموران پلیس راه چمن بید در محل حادثه حاضر شدند، گفت: در این سانحه ، دو تن از سرنشینان سواری پژو 405 و یک تن از سرنشینان خودروی پراید به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کردند.
رئیس پلیس راه استان خراسان شمالی همچنین تصریح کرد: راننده یکی از خودروهای پراید و یک نفر از سرنشینان سواری پژو 405 نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
سرهنگ حسین زاده با تاکید به رانندگان برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس راه علت اصلی این سانحه مرگبار را بی احتیاطی از جانب راننده یکی از خودروهای پراید به علت تجاوز به چپ ناشی از سبقت ممنوع نسبت به کل حادثه اعلام کردند.

**یک کشته و 2 مصدوم حاصل خستگی و خواب آلودگی
واژگونی یک دستگاه لیفان در شهرستان نیشابور یک کشته و دو مجروح برجای گذاشت.
سرهنگ اکبر آقابیگی فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: ساعت 03:04 دقیقه بامداد امروز خبری مبنی بر واژگونی منجر به فوت در کیلومتر 40 محور نیشابور- سبزوار به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام و بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی فدیشه و دیگر عوامل امدادی به محل اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی های عوامل انتظامی در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه خودرو لیفان با چهار سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است.
سرهنگ آقابیگی اظهار داشت: در این حادثه خانمی 27 ساله در دم فوت و دو نفر دیگر از سرنشینان آن نیز مصدوم و توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی خاطر نشان کرد: کارشناس پلیس راه علت حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با ابراز تاسف از این سانحه مرگبار عنوان کرد: استراحت به موقع، رانندگی محتاطانه و پرهیز از رفتارهایی که حواس شما را در رانندگی پرت می کند، می تواند از بروز این حوادث تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری کند.

**محموله البسه قاچاق 12 میلیاردی در خوی توقیف شد
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از توقیف تریلر حامل البسه قاچاق به ارزش 12 میلیارد ریال خبرداد.
سردار ناصر اصلانی گفت: ماموران انتظامی خوی حین گشت زنی در محور خوی -ماکو یک دستگاه تریلر کشنده را به ظن حمل کالای قاچاق توقیف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از تریلر توقیفی، چهار تن البسه و پوشاک قاچاق کشف شد ؛ برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش کالاهای مکشوفه، 12 میلیارد ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
اجتمام(5)9105** 1418
کد N1416445

وبگردی