آفتاب

تامین اجتماعی یکی از بزرگترین نهادهای بیمه ای درجنوب آسیاست

تامین اجتماعی یکی از بزرگترین نهادهای بیمه ای درجنوب آسیاست

تهران - ایرنا- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان با تحت پوشش قراردادن 41 میلیون بیمه شده و مستمری بگیر اصلی و تبعی به یکی از بزرگترین نهاد های بیمه ای در جنوب آسیا تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید تقی نوربخش این مطلب را روز سه شنبه در سمینار فنی منطقه ای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در جنوب آسیا عنوان کرد.
وی افزود: برقراری پوشش بیمه ای برای 95 درصد جمعیت شاغلین و 51 درصد جمعیت شاغل در بخش غیررسمی بازار کار از جمله دستاوردهای نظام تامین احتماعی ایران بشمار می آید.
نوربخش خاطرنشان کرد: رفاه اجتماعی، نظامی است که به منظور خدمت و کمک به افراد به وجود می آید تا سلامت، زندگی بهتر و موجبات روابط مناسب تری را برای توانایی های انسان فراهم کند.
مدیر عامل تامین اجتماعی در ادامه به برخی اقدامات سازمان تامین اجتماعی در راستای تغییر ساختار تشکیلاتی اشاره کرد و گفت: شناسایی گروه های بیمه ای جدید و ارتقای دسترسی به خدمات بیمه ای با اولویت مشاغل غیررسمی و فصلی از جمله اقدامات سازمان تامین اجتماعی است.
نوربخش اظهار کرد: از جمله اقدامات حجم گیر تامین اجتماعی می توان به تشکیل اداره کل امور اتباع خارجی و افزایش تعداد بیمه شدگان خارجی اشاره کرد.
سمینار دو روزه فنی منطقه ای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در جنوب آسیا با عنوان «سمینار فنی کارایی اجرایی و عملیاتی» صبح امروز ، سه شنبه با حضور نمایندگان پنج کشور به میزبانی سازمان تأمین اجتماعی در هتل همای تهران آغاز شد.
مسائل مختلف مرتبط با رفاه و تأمین اجتماعی از جمله فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، منابع انسانی، ساختار سازمانی و گسترش دامنه پوشش ازم موضوعات مورد توجه این سمینار به شمار می آید.
آشنایی با محدوده وسیع طرح های تامین اجتماعی، بهره گیری از دیدگاه ها و تجربیات کشورهای مختلف، بررسی مقوله حکمرانی خوب و استفاده بهینه از ICT در تامین اجتماعی و تسهیم دانش در خصوص مقوله افزایش پوشش بیمه ای در این سمینار مطرح می شود.
نمایندگان سازمان های بیمه گر از کشورهای مالزی، هند، نپال، سوئیس و کره جنوبی در این سمینار فنی منطقه ای حضور دارند .
اجتمام**9136 **9185**1776
کد N1416013

وبگردی