آفتاب
در آستانه اعلام نتایج انتخابات؛

تاکید سازمان ملل بر دوری از اختلافات سیاسی در گابن

تاکید سازمان ملل بر دوری از اختلافات سیاسی در گابن

تهران - ایرنا - 'استفان دوجاریک' سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد: همه گروه های سیاسی گابن نتایج انتخابات را بپذیرند و از اختلافات داخلی دوری کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از تارنمای سازمان ملل متحد، 'استفان دوجاریک' سخنگوی دبیرکل سازمان ملل دربیانیه ای اعلام داشت: شخص دبیر کل از همه گروه های سیاسی فعال در گابن می خواهد ضمن دوری از اختلافات سیاسی و پرهیز ازرفتارهای خشونت آمیز، به نتایج نهایی انتخابات احترام بگذارند.
بیانیه سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تاکید کرده است: پایان موفقیت آمیز این انتخابات گامی مهم در جهت استقرار و تجمیع 'دمکراسی' و 'حاکمیت قانون' در گابن است.
در همین خصوص و بر اساس اعلام رسمی 'ژان پینگ' مهم ترین نامزد مخالف دولت کنونی گابن، در نشستی خبر از پیروزی خود در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
مقام پیشین اتحادیه آفریقا گفت: 'با وجود وقوع تقلب در برخی حوزه های انتخاباتی، اما رئیس جمهور بونگو شکست خورد.'
ژان پینگ 73 ساله و رئیس پیشین کمیسیون اتحادیه آفریقا رقیب اصلی بونگو 57 ساله در این انتخابات است. در مجموع 10 نامزد در رقابت های ریاست جمهوری شرکت کرده اند.
از سوی دیگر، کمپین تبلیغاتی علی بونگو رئیس جمهوری این کشور در اطلاعیه ای از پیروزی در انتخابات و شکست رقیب مخالف خبر داد.
بر اساس اعلام ناظران بین المللی، با وجود آنکه «ژان پینگ» رقیب انتخاباتی اصلی رئیس جمهوری کنونی نیز از شانس پیروزی بر خوردار است،احتمال می رود علی بونگو رئیس جمهوری این کشور در مقام خود ابقا شود.
این در حالی است که هواداران هر دو رقیب مهم حاضر در صحنه سیاسی این کشور، خواهان پیروزی سیاسی در انتخابات حساس کنونی هستند.
نتایج انتخابات روز سه شنبه ( امروز) به صورت رسمی اعلام شود.
خاورم**9377**1566
کد N1415939

وبگردی