آفتاب

حمله جنگنده های عربستان به استان ذمار یمن پنج کشته برجای گذاشت

حمله جنگنده های عربستان به استان ذمار یمن پنج کشته برجای گذاشت

تهران -ایرنا- جنگنده های عربستان سعودی در ادامه تجاوز و حمله به مناطق غیرنظامی یمن، با بمباران جاده ای در استان «ذمار»، پنج نفر را کشتند و سه نفر را زخمی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبا)، جنگنده های عربستان روز دوشنبه، جاده اصلی شهر «الحداء» در استان ذمار را دوبار هدف حمله قرار دادند.
در حمله نخست، یک خودروی شخصی در منطقه «الضباینه» در مسیر جاده اصلی «زراجه- بنی ضبیان– صنعا» هدف حمله قرار گرفت که در پی آن پنج غیر نظامی کشته شدند. بر اثر بمباران پیکرهای این افراد در آتش سوخت و سه تن دیگر نیز زخمی شدند که برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند.
این منبع خاطرنشان کرد که جنگنده های عربستان سعودی همچنین جاده اصلی معبر- زراجه را برای سومین بار پیاپی، طی هفته جاری بمباران کردند.
عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی حاشیه خلیج فارس، به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به حاکمیت آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.
بر اثر این حملات بیش از 80 درصد تأسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.
شبد**1480** 3404
کد N1415427

وبگردی