آفتاب

15 نظامی فیلیپینی در درگیری با تروریست های ابوسیاف کشته شدند

15 نظامی فیلیپینی در درگیری با تروریست های ابوسیاف کشته شدند

کوالالامپور – ایرنا – 15 نیروی نظامی فیلیپین روز دوشنبه در پنحمین روز درگیری با گروه ابوسیاف همپیمان گروه تکفیری داعش در یک جزیره جنوبی این کشور کشته شدند.

به گزارش ایرنا، درگیری نیروهای نظامی فیلیپین با تروریست های ابوسیاف پس از آن تشدید شد که 'رودریگو دوترته' رییس جمهوری فیلیپین بدنبال قطع سر یک جوان 18 ساله توسط نیروهای ابوسیاف دستور نابودی این تروریست ها را در جزیره 'سولو' صادر کرد.
مقامات نظامی فیلیپین دوشنبه شب اعلام کردند 5 سرباز نیز در یک درگیری دو ساعته در شهر 'پاتیکول' در استان کوهستانی سولو زخمی شدند.
سرگرد 'فیلیمون' سخنگوی نظامی منطقه ای فیلیپین و مقام های پلیس اعلام کردند حدود 70 تروریست تحت فرماندهی 'رادولان ساهیرون' که مدت طولانی تحت تعقیب مقامات فیلیپین و آمریکا برای نقشش در بمب گذاری، آدم ربایی و دیگر اعمال تروریستی بوده است، درگیر شدند.
به نوشته روز سه شنبه تارنمای 'فیل استار'، این سخنگوی نظامی فیلیپین، گفت که درگیری واقعا شدید بود و ما 15 نفر را از دست دادیم . با توجه به آتش سنگین می توان انتظار تلفات سنگین را از هر دو طرف داشت.
وی گفت: ما نمی دانیم چه تعداد از تروریست ها کشته شدند، اما به نظر می رسد بیش از 30 شورشی کشته شده اند.
یک ستوان ارتش نیز در کمین تروریست ها کشته شد.
پس از دستور رییس جمهوری فیلیپین برای شکار و نابود کردن تروریست ها در پایگاه های جنگلی اشان در هفته گذشته بدنبال بریدن سر یک جوان روستایی ربوده شده که خانواده فقیرش نتوانست باج درخواستی را پرداخت کند، درگیری نظامیان و تروریست ها تشدید و در نتیجه بیش از 21 تروریست تا روز دوشنبه کشته شدند.
در درگیری های روز جمعه و شنبه در جنگل های 'پاتیکوال' یک فرمانده با نفوذ ابوسیاف نیز به هلاکت رسید.
ابوسیاف گروهی شناخته شده به عنوان راهزن است که با ربودن گردشگران و خدمه کشتی ها باج گیری می کند. این گروه حمایت خود را از تروریست های داعش نیز اعلام کرده است.
کارشناسان امنیتی می گویند که این شورشیان براساس تفکرات مذهبی وارد عمل نشده و بیشتر عملیات آنها با انگیزه میلیون ها دلار باج گیری صورت می گیرد.
دو کانادایی و یک نوجوان فیلیپینی در سال جاری به دلیل نپرداختن باج درخواستی توسط ابوسیاف گردن زده شدند، اما هفته گذشته دو اندونزیایی اسیر این گروه موفق به فرار شدند.
هر چند گمانه زنی هایی در مورد آزادکردن این دو توسط ابوسیاف پس از آنکه خانواده های آنها باج درخواستی را پرداخت کرده اند، مطرح است.
8 اندونزیایی، 8 فیلیپینی، 5 مالزیایی، یک هلندی و یک نروژی هنوز در اسارت این گروه تروریستی هستند و تاکنون اثری از این گروگان ها در جنگل های 'پاتیکوال' که حملات نظامیان از پنجشنبه گذشته در این منطقه آغاز شد، به دست نیامده است.
آساق**1611
کد N1415408

وبگردی